اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مرند خواستار شد:

حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان منکر

خبرگزاری فارس: امام جمعه مرند با انتقاد از بعضی اهمال کاری‌ها در عدم حمایت قاطع مسئولان قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خواستار حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان منکر شد.

حمایت دستگاه قضایی از آمران به معروف و ناهیان منکر
به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده ظهر امروز در جمع آمران به معروف و ناهیان منکر شهرستان مرند اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده آینده کشور است و در این خصوص باید مسئولان قضایی با حمایت قاطع از آمران معروف و ناهیان از منکر آینده کشور و جوانان ما را در برابر تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن بیش از گذشته بیمه کنند.
وی با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع)و عاشورا برای زنده نگهداشتن نماز و ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان اسلام به عشق امام حسین(ع) و عمل به رسالت خطیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.
نعمت‌زاده گفت: با استناد به این حقیقت باید طوری برنامه‌ریزی شود که این فریضه مهم اول از خود دستگاه‌های اداری و نهادهای دولتی آغاز شود تا برای مردم الگو باشند.
وی در ادامه با انتقاد از بعضی اهمال کاری‌ها در عدم حمایت قاطع مسئولان قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، بروز رفتاهای غیرفرهنگی در برخی از شهرها و حتی در ایام محرم را ناپسند خواند. 
امام جمعه مرند تصریح کرد: مردم از مسئولان انتظار دارند خودشان در برخورد با قانون‌شکنان و در حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر به صورت جدی وارد عمل شوند و فقط به صحبت و شعار اکتفا نکنند.
وی با اشاره به برگزاری شایسته آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) در شهرستان مرند، این موفقیت را در سایه همکاری سازنده بین مسئولان شهرستان و نیروی انتظامی همچنین اعضای هئیت امنای مساجد و دسته‌های عزاداری دانست.
امام جمعه مرند در ادامه افزود: مساجد به‌عنوان سنگر اصلی اسلام و برگزاری مراسم مذهبی نقش محوری در تبیین معارف سازنده تعزیه‌خوانی و تداوم مراسم مذهبی همچنین کاهش بدعت‌های دور از شان عزاداران حسینی دارند.
وی تصریح کرد: در همین راستا باید هدایت نسل جوان و نوجوان در درگیر کردن آنها با اصول و قوانین فرهنگ غنی اسلام بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول