اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد:

تشکیل ستاد رسیدگی به تخلفات انتخابات در دستگاه قضایی گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان از تشکیل ستاد و شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دستگاه‌ قضایی، دادسراها و دادگستری این استان خبر داد.

تشکیل ستاد رسیدگی به تخلفات انتخابات در دستگاه قضایی گیلان
محمدجواد حشمتی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تشکیل شعب ویژه انتخابات در دستگاه قضایی استان اظهار داشت: ستاد رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در راستای اجرای دستورالعمل رئیس قوه قضائیه درباره موضوع رسیدگی به تخلفات انتخابات در دستگاه‌های قضایی استان تشکیل شده است.
وی، بررسی تخلفات احتمالی انتخاباتی و مجریان در بخش‌های مختلف و تخلفات کاندیداها را از جمله اهداف تشکیل ستاد استانی انتخابات عنوان کرد.
رئیس کل دادگستری گیلان بیان داشت: افراد و اشخاصی که در این ارتباط مرتکب اعمالی می‌شوند که بر اساس تعاریف قانونی جرم تلقی می‌شود، به همین منظور مقرر شده که این ستاد در سطح استان، مرکز و شهرستان‌ها فعال شود و موضوعات انتخاباتی را پیگیری کند.
وی، نظارت بر حسن اجرای قانون انتخاباتی را از دیگر وظایف ستاد عنوان کرد و اذعان داشت: اگر چه هنوز چند ماه با انتخابات فاصله داریم اما پیش‌بینی برخی زمینه‌ها و آماده کردن بستر مناسب برای انتخابات خوب و پرشور می‌طلبد که مسئولان همکاری‌های مختلف را در این زمینه داشته باشند.
حشمتی، تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی را از دیگر اقدام‌های دادگستری استان ذکر کرد و ابراز داشت: این شعب با همکاری مقامات و هماهنگی‌های لازم انجام شده و در حال پیگیری است.
وی درباره تبلیغات زودهنگام کاندیداهای احتمالی در سطح استان، اظهار داشت: تبلیغات زودرس که هنوز موعد قانونی آن فرا نرسیده، خلاف است.
رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: اگر فرد کاندیدای احتمالی با همین عنوان تبلیغ و فعالیت ‌کند خلاف قانون است و جرم محسوب می‌شود و این تبلیغ زودتر از موعد قانونی جزو سابقه در پرونده فرد  متخلف لحاظ می‌شود و در صورت اثبات شدن، شورای نگهبان نسبت به این موضوع بررسی و دقت نظر انجام می‌دهد و اعمال قانون می‌کند.
وی با بیان اینکه فرد کاندیدای انتخابات باید مراقب اعمال خود باشد، تصریح کرد: فرد کاندیدا نباید برای تبلیغ در یک مراسم و یا مجالس حضور پیدا کند که این امر تخلف محسوب شده و جرم است.
حشمتی با تاکید بر اینکه همکاران قضایی استان باید در بحث انتخابات بی‌طرفی خود را به طور کامل رعایت کنند، متذکر شد: وظیفه ما پرداختن به تخلفات و ورود قاطع در این زمینه و حرکت درست به طرف قانون است.
وی افزود: جوسازی‌هایی که اکنون وجود دارد حاکی از قصه‌های قبلی نظیر 88 است بنابراین همکاران قضایی باید نهایت دقت را داشته باشند.
این مسئول، ضرورت فراهم آوردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: همه مسئولان و مقامات باید صادقانه، خالصانه و با استفاده از تمام امکانات تلاش کنند تا زمینه و بستر سالم و بدون مسئله برای حضور راحت مردم فراهم آید و زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس را مهیا کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول