اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار آبیک:

کار دستگاه قضایی در آبیک با دشواری‌های بیشتری روبه‌روست

خبرگزاری فارس: کار دستگاه قضایی با سختی‌هایی روبه‌روست که در این میان با توجه به بالا بودن پرونده‌ها در آبیک این سختی در شهرستان ما بیشتر است.

کار دستگاه قضایی در آبیک با دشواری‌های بیشتری روبه‌روست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هوشنگ اعلایی ماجلانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان آبیک بیمان کرد: به طور معمول در جلسات تودیع و معارفه تقدیر‌هایی می‌شود ولی باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم که دستگاه‌های اجرایی و متولیان آن تلاششان بر این است که در جامعه آرامش را ایجاد کنند.
وی ادامه داد: ممکن است در یک سازمان اداری یک مدیر دستگاهی آرامش را بر هم بزند ولی برخی از دستگاه‌ها فوق‌العاه حساس هستند، امروز به لحاظ پیشرفت دنیا خیلی از دستگاه‌های خدماتی به تجهیزات جدید مجهز شده‌اند و می‌شنویم که خدمات خود را از طریق اینترنت و تلفن همراه به مردم ارائه می‌کنند.
فرماندار شهرستان آبیک اضافه کرد: این امکانات در اختیار بشر قرار گرفته تا از ترددها جلوگیری شود اما در دستگاه قضایی نمی‌توان همه کارها را با ماشین و سیستم‌های الکترونیکی انجام داد در واقع نمی‌توان این ابزارها را به طور کامل در امر قضا وارد کرد به طور مثال برخی از قضات به علت شدت مطالعه چشمانشان خون می‌افتد یا برخی از فرط مطالعه تنها از باب انجام وظیفه قانونی در جلسه حاضر می‌شوند تا وظیفه قانونی خود را انجام بدهند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی در آبیک انسجام خوبی برای خدمت به مردم دارند که این امر نتیجه تلفیق دین و ایمان و علم است و قطع یقین بدون آن نمی‌توان توفیقی به دست آورد چراکه افراد زیادی بودند که در کسوت نمایندگی حاضر شدند و به ریاست مجلس رسیدند و یا مدیرعامل بودند و وزیر شدند ولی توفیق خدمتگزاری پیدا نکردند و این بدان جهت است که علم و ایمان به طور لازم و شایسته در آنها نهادینه نشد تا بتوانند توفیق خدمتگزاری پیدا کنند.
اعلایی تاکید کرد: حجم پرونده‌های ورودی و تعداد کم قضات و همچنین نیروهای متخصص کار را برای دوستان قضایی در شهرستان آبیک سخت کرده است. به هر حال دستگاه‌های فرهنگی هم باید به تناسب خود کار کنند و از ظرفیت‌های شهرستان استفاده شود که امیدواریم شاهد احداث حوزه علمیه در این شهر باشیم و با تربیت طلاب خوب و با انگیزه از وجود روحانیون مجرب استفاده کنیم.
وی یادآور شد: امروز مردم در مراجعه به ما اعتبار نمی‌خواهند بلکه می‌گویند ما روحانی می‌خواهیم حال ما نیز به آنها می‌گوییم که فراهم کردن حضور یک روحانی در یک روستا همچون اعتبار عمرانی نیست که نیاز به تخصیص داشته باشد بلکه باید در کنار اقبال مردم شرایطی همچون خانه عالم و مسائلی دیگر هم فراهم شود که ما در این زمینه تاکنون فعالیت‌ها را انجام داده و خواهیم داد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول