اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کیفیت مرکز استاندارد آماد و پشتیبانی سپاه:

استانداردسازی تنها برای حفظ منافع مصرف‏کننده نیست

خبرگزاری فارس: مدیر کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیاری چنین می‏پندارند که استاندارد تنها برای حفظ منافع مصرف‏کننده است؛ اما استواری نظام صنعت و فن‏آوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می‏آید.

استانداردسازی تنها برای حفظ منافع مصرف‏کننده نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فرهاد عابدینی ظهر امروز در نخستین دوره آموزشی استاندارد و یکنواخت‏سازی اقلام سازمانی که با حضور رده‏های اجرایی سپاه در سالن جلسات سپاه استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: استاندارد و استانداردسازی از پایه‏های علم و فناوری است که در پیشرفت صنعت و اقتصاد نقش بسزایی دارد.
وی افزود: استاندارد شامل نظمی مبتنی بر نتایج ثابت علوم، فنون و تجربه­های بشری است که به صورت قواعد، مقررات و نظام‏هایی به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، افزایش میزان تفاهم، تسهیل ارتباطات، توسعه صنعت، صرفه‏جویی در اقتصاد ملی و حفظ سلامت و ایمنی عمومی به کار می‏رود.
مدیر کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیاری چنین می‏پندارند که استاندارد فقط برای حفظ منافع مصرف‏کننده است.
عابدینی گفت: البته این نظر درستی است و استاندارد به نیازهای فردی و اقتصادی مصرف‏کنندگان توجه دارد؛ اما استواری نظام صنعت و فن‏آوری نیز از اهداف استاندارد به شمار می‏آید.
وی اظهار داشت: استاندارد راهی است که با حفظ کیفیت و مراقبت از بهداشت، سلامتی، ایمنی، امنیت کالاها و محصولاتی که روزانه توسط مردم استفاده می‏شود، به زندگی خوب انسان‏ها کمک می‏کند.
مدیر کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیان ویژگی‏های فردی بازرسان اشاره کرد و افزود: بازرس فردی واجد شرایط و صاحب صلاحیتی است که وظیفه بازرسی را برای مقررات مربوطه انجام می‏دهد.
عابدینی افزود: گزارش در زمینه انطباق و هر نوع کشف و تشخیص عیوب و یا سایر عدم انطباق‏هاست که نتایج بازرسی می‏تواند شامل نمودار، عکس و طرح باشد.
مدیر کیفیت مرکز تجهیز و استاندارد آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازرسی قبل از عقد قرارداد، بازرسی حین ساخت، بازرسی حین فرآیند محصول و بازرسی فنی را از  انواع بازرسی عنوان کرد.
عابدینی هدف از تدوین استانداردهای ایزو 1700۲ را تعیین الزامات، صلاحیت نهادی بازرسی‏کننده و اطمینان‏بخشی به سازمان‏های بازرسی‏کننده‏ای که با این استاندارد انطباق دارند، عنوان کرد.
وی به تفاوت بازرسی و آزمایش اشاره کرد و افزود: آزمایش در دل بازرسی است و آزمایش به اندازه‏گیری‏های پیچیده اطلاق می‏شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول