اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردکان:

تامین خوابگاه استاندارد اولویت مراکز آموزش عالی باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: تامین خوابگاه‌های استاندارد باید از اهم برنامه‌های مسئولان در توسعه مراکز اموزش عالی باشد.

تامین خوابگاه استاندارد اولویت مراکز آموزش عالی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا تابش در بازدید از مجتمع خوابگاهی رفاهی اساتید و دانشجویان اردکان با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی خانه دوم دانشجویان است و نقش به سزایی در امنیت و ارامش روحی و فکری و در نتیجه ارتقای کیفیت تحصیلی و بارور شدن شخصیت فردی دانشجویان داشته باشد، بر لزوم احداث خوابگاه‌های دانشجویی استاندارد در اردکان تاکید کرد.
وی افزود: در حال حاضر حدود 9 هزار دانشجو در سطح شهرستان اردکان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 4هزار نفر دختر و بقیه پسر هستند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در پنچ سال آینده به 14 هزار نفر افزایش یابد.
تابش با بیان اینکه بسیاری از خوابگاه‌ها و مراکز اسکان دانشجویان فاقد امکانات است و در شأن این قشر فرهیخته نیست اضافه کرد: در حال حاضر برای حدود 2هزار نفر کمبود فضای خوابگاهی در شهرستان وجود دارد و در آینده با روند رشد جمعیت دانشجویی، به 4هزار و 500  نفر می‌رسد که این آمار نشان‌دهنده آن است که وضعیت موجود مراکز اختصاص یافته برای اسکان دانشجویان، مطلوب و پاسخگوی نیاز آنان نیست.
عضو هیئت امنای دانشگاه یزد با تاکید بر برنامه‌ریزی برای رفع این نقیصه و حرکت به سمت وضع مطلوب افزود: درک و شناخت مشکلات دانشجویان برای ایجاد محیطی امن و شاداب و بها دادن به شخصیت آنها، موجب بالندگی و پیشرفت این قشر تاثیرگذار که آینده‌سازان ایران عزیز هستند، خواهد شد.
تابش افزایش ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی متناسب با توسعه مراکز آموزش عالی را یادآور شد و با تاکید بر مشارکت بخش خصوصی و خیری در چنین پروژه‌هایی تصریح کرد: همزمان با توسعه مراکز آموزش عالی، دغدغه تامین خوابگاه مطلوب برای دانشجویان نیز مطرح است که به همین دلیل از بخش خصوصی دعوت شد که در این پروژه مشارکت داشته باشد.
وی با قدردانی از همه خیرانی که در ایجاد مراکز آموزشی و خوابگاهی پیشقدم هستند، بیان داشت: انتظار می‌رود که خیران این حرکت خیر خود را تسریع بخشند تا این کمبود و خلاء تا پنج سال آینده جبران شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با اشاره به وجود صنایع بزرگ در اردکان و اینکه مجموعه مسئولان در سطح کشور و شهرستان اهتمام داشتند تا این صنایع به بهره‌برداری برسد، درعین حال روند مشارکت آنها در این پروژه را رضایت‌بخش ندانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم روند پیشرفت و ترقی و توسعه را در مسیر مطلوبی طی کنیم، مستلزم این است که صاحبان صنایع و بخش خصوصی نسبت به تامین امکانات بهداشتی، تفریحی، فرهنگی و رفاهی مورد نیاز مردم اهتمام جدی داشته باشند که پیامد این امر، رضایتمندی مردم و همراهی بیشتر آنها با توسعه صنعتی شهر است که این نفع طرفین را در بر خواهد داشت.
مجتمع خوابگاهی رفاهی اساتید و دانشجویان اردکان با پیگیری نماینده مردم اردکان و جلب مشارکت بخش خصوصی، خیری و صنایع در 12 بلوک دو طبقه و مجموع 288 اتاق در حال احداث است.
این مجموعه دارای سالن ورزشی، رستوران، کتابخانه، فضای سبز،ساختمان‌های اداری و بخش‌های خدماتی است که با زیربنای 27 هزار مترمربع در حال احداث است و تاکنون 650 میلیون تومان هزینه داشته است.
نماینده مردم اردکان همچنین از مجموعه خیری در حال ساخت خوابگاه دانشکده هنر اردکان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این پروژه قرار گرفت.
تابش بر مدنظر قرار دادن تامین امکانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی در خوابگاه‌ها برای رفع نیازهای اساسی دانشجویان و استفاده از ایده‌های دانشجویان دانشکده هنر و سایر دانشجویان دارای ذوق و سلیقه برای ایجاد محیطی شاداب و پویا در این مجموعه و سایر مجموعه‌های خوابگاهی تاکید کرد.
این مجموعه خوابگاهی نیز در زمینی به وسعت یک هکتار و با زیربنای 4هزار متر مربع در سه طبقه در حال ساخت است که گنجایش بیش از 400 نفر را دارد و تاکنون 450 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول