اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای؛

رشته‌های صنایع دستی کد استاندارد فنی دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور گفت: از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای و برای تسهیل در شرایط اجرای بیمه تأمین اجتماعی برای هنرمندان، رشته‌های صنایع دستی کد استاندارد فنی دریافت می‌کنند.

رشته‌های صنایع دستی کد استاندارد فنی دریافت می‌کنند
کامران سبزمیدانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه میزان تعامل معاونت صنایع‌دستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد مراحل جدیدی شده است، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های معاونت صنایع دستی مطابقت رشته‌های صنایع‌دستی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای بوده است چرا که در گذشته به دلیل نبود هم‌خوانی این رشته‌ها با یکدیگر در برگزاری آزمون‌های مشترک دچار مشکلاتی بوده‌ایم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا باید رشته‌های صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای با یکدیگر تطابق داده شوند، بیان داشت: این عمل به منظور آسان سازی اجرای بیمه‌ تأمین اجتماعی برای صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی انجام می‌گیرد.
سرپرست اداره کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 300 رشته صنایع‌دستی و زیرمجموعه آن‌ها در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود، گفت: تاکنون افزون بر 90 درصد از این رشته‌ها با رشته‌های فنی و حرفه‌ای مطابقت داده شده است و کد استاندارد فنی دریافت کرده‌اند تنها 12 رشته دیگر از صنایع دستی تطابق داده نشده‌اند که امیدواریم در تعاملات آینده با سازمان فنی و حرفه‌ای تکلیف این رشته‌ها نیز روشن شود.
وی افزود: رشته‌هایی از صنایع دستی که با رشته‌های تدریس شده در فنی و حرفه‌ای کشور تطابق داده شده‌اند، کد استاندارد فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کرده‌اند.
سبزمیدانی در مورد دیگر مزایای هم‌خوانی رشته‌ای صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای گفت: با انجام این اقدام امکان برگزاری آزمون صدور گواهی مهارت برای سازمان فنی و حرفه‌ای فراهم می‌شود و بدین ترتیب یکی از مهم‌ترین شرایط استفاده از تسهیلات بیمه‌ای برای صنعتگران به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا 15 دی‌ماه رشته‌های مطابقت داده شده، روی سایت فنی و حرفه‌ای قرار داده شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول