علیرضا کبیری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم، در خصوص مناسب سازی مدارس برای دانش آموزان استثنایی اظهار کرد: تعدادی از مدارسی که معلولان در آن تحصیل میکنند قدیمی ساز هستند و برای دانش آموزان عادی ساخته شدهاند که بر اساس نیاز در اختیار دانش آموزان استثنایی قرار گرفته است.
وی افزود: مدارس عادی که دانش آموزان استثنایی در آنها تحصیل میکنند مناسب سازی شده نیستند و معلولان در این مدارس با مشکلات زیادی مواجه میشوند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم با بیان اینکه برخی از مدارس نوسازی شدهاند عنوان کرد: بعضی از مدارس استثنایی هم نوسازی شده اما توجه چندانی به مناسب سازی آنها برای دانش آموزان معلول نشده است.
کبیری با اشاره به اینکه دانش آموزان با توجه به نوع معلولیت نیاز به مدارسی جداگانه دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نوع معلولیت هر گروه از طیفهای دانش آموزان معلول متفاوت است بنابراین هر گروه از آنها نیازمند مدارس مناسب سازی شده با موقعیت خود هستند.
وی بیان کرد: در برخی از مدارس ما حتی آسانسور هم وجود ندارد و اگر معلول جسمی حرکتی بخواهد از سر کلاس برای ساعت تفریح به طبقه پایین مدرسه بیاید باید تمام انرژی خود را صرف رفت و آمد کند و دیگر هیچ انرژی برای درس خواندن برای او باقی نمیماند.
وی ادامه داد: مسئولان اقدامات خوبی انجام دادهاند ولی در این زمینه باید کارهای جدی بیشتری انجام شود و این مقدار کفایت نمیکند و از مسئولین و خیرین تقاضا داریم در فضا سازی مناسب مساعدتهای بیشتری را انجام دهند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم به تعداد مدارس موجود اشاره کرد و گفت: هم اکنون 19 مدرسه استثنایی با هزار و 671 دانش آموز همراه با تلفیقیها وجود دارد که تلفیقیها دانش آموزانی هستند که زیر نظر ما بوده ولی در مدارس عادی درس میخوانند و کتب درسی آنها با دانش آموزان عادی یکسان است.پنج واحد نیز مرکز اختلالات یادگیری داریم که یکی از آنها غیر انتفاعی است و به فعالیت میپردازند.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از مصوبات سفر رهبری برای احداث مدرسه خبر داد و بیان کرد: در سفر پر برکت رهبری چند پروژه برای معلولین در دست احداث است که امیدواریم هرچه زودتر برای استفاده دانش آموزان به بهره برداری برسد.
وی به افزایش 9 درصدی دانش آموزان معلول اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در سال جاری 9 درصد افزایش دانش آموز داشتیم و این رقم بالایی است که 136 نفر به دانش آموزان استثنایی اضافه شد و این مسئله در حالی اتفاق افتاده که امکانات افزایش نیافته و آنها با امکانات موجود به تحصیل خود ادامه میدهند.
کبیری تصریح کرد: با توجه به جمعیت زیاد پردیسان متاسفانه در این منطقه هیچ مدرسهای برای استثناییها وجود ندارد و اگر توجه لازم در این موضوع صورت بگیرد به احداث منطقه در این منطقه هم میپردازیم.
انتهای پیام/خ۲۰
اخبار مرتبط
-
فعالیت 58 مرکز یادگیری و استثنایی گیلان
-
کلنگزنی نخستین مدرسه خیر ساز استثنایی در زنجان
-
ثبتنام 104 هزار دانشآموز استثنایی در مدارس کشور
-
تحصیل یکهزار دانشآموز استثنایی در مدارس زنجان
-
تجهیزات آموزشی لازم برای کودکان استثنایی در قم وجود ندارد
-
تحصیل دانشآموز مرکز استثنایی آمل در مقطع دکتری
-
دانشآموزان استثنایی توان گذراندن ساعت اضافی را ندارند
-
آموزش و پرورش استثنایی مازندران کمبود نیروی انسانی دارد
-
خبرهای خوشی برای دانشآموزان استثنایی در راه است
-
توجه به نیازهای دانشآموزان استثنایی جدی گرفته شود
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.