اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده عملیات سپاه شاهرود:

پدافند غیرعامل اقدامات غیرنظامی برای کاهش اثرات جنگ است

خبرگزاری فارس: فرمانده عملیات سپاه ناحیه شاهرود پدافند غیرعامل اقدامات غیرنظامی را برای کاهش اثرات جنگ دانست.

پدافند غیرعامل اقدامات غیرنظامی برای کاهش اثرات جنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی باقری ظهر امروز در همایش پدافند غیرعامل که در واحد پوینده علامه طباطبایی بسیج دانش‏آموزی حوزه مقاومت ایمان شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل اقداماتی غیرنظامی است که آسیب‏رسانی جنگ به تجهیزات و انسان‏ها را کاهش می‏دهد.
وی با اشاره به تعریف پدافند غیرعامل اظهار کرد: مجموعه اقداماتی که بدون به‏کارگیری جنگ‏افزار، از وارد شدن خسارت به اموال، تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی، جلوگیری کند یا میزان خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش دهد را پدافند غیرعامل می‏گویند.
باقری با اشاره به اهداف پدافند غیرعامل افزود: حفظ منابع و پایدارسازی هنگام تهاجم دشمن، کاهش آسیب‌پذیری منابع، هم‌افزایی و امکان جایگزینی منابع، تکمیل چرخه دفاعی کشور عامل و غیرعامل، دفاع غیرنظامی، مدیریت مردم و ارتقای آستانه تحمل ملی، افزایش هزینه تهاجم برای دشمن، بازدارندگی تهدید دشمن و ایمن‎‏سازی منابع و زیرساخت‌های ضروری کشور از جمله اهداف پدافند غیرعامل است.
فرمانده عملیات سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به تاریخچه جنگ‏ها بیان کرد: جنگ‌های نسل اول جنگ‌هایی است که از پیدایش بشر تا اختراع سلاح‌های گرم رخ داده و متکی بر سلاح‌های سرد بوده است.
باقری ادامه داد: جنگ‌های نسل دوم جنگ‌های دوره تاریخی اختراع و به‏کارگیری باروت و سلاح‌های گرم تا زمان ورود ماشین به عرصه نبرد بوده است.
وی تاکید کرد: همچنین جنگ‌های نسل سوم که جنگ‌های مکانیزه نام دارد، با اختراع و به‏کارگیری ماشین‌های جنگی و توسعه عرصه نبرد به هوا و زیر دریا بوده و نسل چهارم جنگ‌ها، جنگ‏های اطلاعاتی یا هوشمند است.
فرمانده عملیات سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به زیرساخت‌های حیاتی و آسیب‏پذیر کشور گفت: حوزه‏های انرژی، ارتباطات و آی.تی،  حمل و نقل، صنایع، نیازهای اساسی مردم، امداد و بهداشت و درمان، مسکن و جان پناه، فن‌آوری‌های نوین، تحقیق و توسعه، اقتصادی، سیاسی اجتماعی، فرهنگی، نظامی و زیست محیطی هر کدام دارای زیرشاخه‏هایی هستند که از جمله زیرساخت‏های حیاتی و مورد هجوم دشمن در جنگ خواهد بود.
باقری افزود: با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل باید در مدارس و آموزش و پرورش اهمیت ویژه‏ای به این مسئله داده شود.
وی تصریح کرد: می‏توان با توسعه فرهنگ دفاع غیرعامل در متون درسی و آموزشی، تربیت مربی پدافند غیرعامل و تولید و استفاده از نرم‌افزارهای کمک آموزشی در شناخت این امر گام‏های موثرتری برداشت.
این همایش به همت بسیج دانش‏آموزی حوزه مقاومت ایمان و همکاری واحد مقاومت بسیج علامه طباطبایی با هدف آشنایی دانش‏آموزان بسیجی به مبحث پدافند غیرعامل برگزار شد.
این همایش با حضور بیش از 200 نفر از بسیجیان دانش‏آموز واحد بسیج و شورای دبیران راهنمایی علامه طباطبایی در سالن اجتماعات این واحد برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول