اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر:

پدافند غیرعامل از ملزومات مقابله با تهدیدات دشمن است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: پدافند غیر عامل در صنعت برق از ملزومات برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان کشور در مقابله با تهدیدات دشمن است.

پدافند غیرعامل از ملزومات مقابله با تهدیدات دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی برق باختر، آرش کردی در همایش پدافند غیر عامل که با هماهنگی کمیته پدافند غیر عامل شرکت توانیر و با حضور جمعی از مدیران صنعت برق استان‌های مرکزی، لرستان و همدان در شرکت برق منطقه‌ای باختر برگزار شد، افزود: اهمیت صنعت برق به‌عنوان یک صنعت زیربنایی در پیشرفت و توسعه عرصه‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی و خدمات بر کسی پوشیده نیست به همین جهت برنامه‌ریزی‌ در مقابله با تهدیدات دشمن ضروری است.
وی اظهار کرد: توجه به حفظ آمادگی در مقابل تهاجمات احتمالی دشمنان و کاهش خسارات به نیروی انسانی، تجهیزات و تاسیسات و پایداری شبکه از نکات مهم این صنعت است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر تصریح کرد: در این راستا شرکت برق منطقه‌ای باختر با اجرای قوانین و مقررات و پیروی از آیین‌نامه‌های مربوط به طرح پدافند غیر عامل از جمله شرکت‌های پیشرو در این عرصه است.
کردی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم ایران با روش‌های متفاوت از وضعیت فعلی برای مقابله با بحران مواجه بوده و شرایط امروز به خصوص در صنعت برق از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان کرد: با ورود نسل متخصص و کارآمد جدید به عرصه‌های مختلف، ساختار و نوع تمهیدات نیز تغییر کرده و باید آموزش‌ها به صورت مکرر برای همه انجام شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: در حال حاضر موقعیت ایران در منطقه بسیار حساس و ویژه است و در معرض انواع فشارها و تهدیدات قرار دارد و عرصه پدافند غیر عامل یکی از عرصه‌های مهم و وسیع در مقابله با تهدیدات اقتصادی، بیولوژیک، سایبری و جنگ نرم فرهنگی دشمنان به شمار می‌آید.
وی تاکید کرد: با درایت و هدفمندی تصمیم سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌اکنون کشور در وضعیت باز دارندگی مطلوبی قرار دارد و وظیفه کارشناسان و مدیران بخش‌های مختلف صنعت برق شناسایی نقاط قوت و ضعف هر حوزه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر اضافه کرد: یکی از نکات مهم در پدافند غیر عامل در مقابله با آسیب‌های احتمالی، عرصه تولید پراکنده است که باید مورد توجه قرار گیرد و پراکندگی مراکز تولید در زمان بحران و تهدید از جمله راهکارهای مهم در استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات صنعت برق کشور است.
کاهش آسیب‌پذیری زیر ساخت‌های حیاتی و حساس صنعت برق، مبانی تهدید شناسی و تهدیدات آینده، تهدیدات غالب در صنعت برق، نحوه شناسایی و مقابله با ویروس‌ها و توصیه‌های امنیتی در جهت کاهش آسیب پذیری و تهدید‌های هک و هکرها در فضای سایبری، شیوه جنگ‌های نوین و راهکارهای مقابله با آن و کاهش آسیب پذیری در صنعت برق از جمله مواردی بود که در این همایش مطرح گردید.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول