اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در گرگان

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزشی یک‌روزه پدافند غیر‎عامل با حضور مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در تالار فخرالدین اسعد‎گرگانی برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مدرس کارگاه آموزشی پدافند ‎غیر‎عامل گفت: تاکید بر پدافند‎ غیر‎عامل از بندهای سیاست کلی نظام و مصوب مقام معظم است که اقدامات غیر‎مسلحانه را شامل می‎شود.
محسن ساسانی تصریح کرد: اقدامات غیر‎مسلحانه موجب بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی، تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‎شود.
وی تنها راه مقابله با تهدیدات دشمن را ساماندهی وضعیت داخلی عنوان کرد، و یادآور شد: این وضعیت باید به گونه‎ای ساماندهی شود که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نکند چرا که این سیاست موجب افزایش بازدارندگی می‎شود.
مدرس کارگاه آموزشی پدافند غیر‎عامل یکی از فنون کلان و راهبردی بازدارندگی را مدیریت‎ ذهن دشمن دانست، و خاطرنشان کرد: باید با اقدامات‎مان ذهن دشمن را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم حتی تفکر تهاجم و تجاوز به ذهنش خطور کند.
ساسانی به سرمای چند سال گذشته در استان‎های شمالی اشاره کرد، و اظهار داشت: در زمان سرمای شدید و قطعی گاز، تامین نان یکی از اصلی‎ترین بحران مردم به شمار می‎آمد که این موضوع در تعریف پدافند غیرعامل ما نیامده است و جزو اهداف دشمن نیست اما نان و غذای مردم جزء حوزه تداوم فعالیت‎های ضروری است.
وی بحران نان را در زمان قطعی گاز ناشی از یک سیاستگذاری اشتباه دانست، و گفت: نباید همه نانوایی‎ها گاز سوز باشند که با ایجاد یک مسئله تامین قوت مردم دچار آسیب شود.
این مدرس به تغییر ماهیت در مقابل تهدیدات، اشاره کرد و متذکر شد: دشمن باوجود داشتن برتری‎های نظامی در بعضی زمینه‎ها به صورت مطلق اما جرات اقدام نظامی را به کشور ایران ندارد چرا که تجربه دفاع‎مقدس، تحلیل توان نظامی نشان داده آنها توانایی مقابله با ایران را ندارند.
ساسانی خاطرنشان کرد: دشمن می‎داند در تهدیدات نظامی شاید تصمیم شروع با او باشد ولی چگونگی و تصمیم پایانی دیگر در اختیار او نیست و امکان ضربات منهدم کننده از ناحیه ما را بیشتر می‎کند.
وی متذکر شد: دشمن باوجود مانور روی تبلیغات نظامی از انجام این اقدام به شدت پرهیز می‎کند و این به منزله‎ای نیست که مدیران و مسئولان ما در تصمیمات و برنامه ریزی‎های شان توجه به این عمل را کنار بگذارند چه بسا این عملکرد ماست که باعث تشویق و یا ممانعت دشمن می‎شود.  
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول