اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سومین سال متوالی؛

آزمایشگاه شهرکرد سومین آزمایشگاه برتر کشور شد

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه کنترل مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای سومین سال متوالی رتبه سوم ارزیابی آزمایشگاه‎های کشور را از آن خود کرد.

آزمایشگاه شهرکرد سومین آزمایشگاه برتر کشور شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت:  در حال حاضر این آزمایشگاه به دستگاه اتمیک ابزوبشن جذب اتمی برای اندازه‌گیری فلزات سنگین و همچنین دستگاه گازکروماتوگرافی مجهز شده است.
رضا محمدی اعتبار هزینه شده برای تجهیز این آزمایشگاه را 2 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ارتقای کیفیت و دقت پاسخگویی به نمونه‌گیری‌های انجام شده در این آزمایشگاه مستلزم تهیه دستگاه HPLC است که به‎طور قطع و یقین تهیه این دستگاه در ارزیابی‌های آینده و ارتقای جایگاه و رتبه‎‌بندی این آزمایشگاه بسیار موثر است.
محمدی از انجام هشت طرح تحقیقاتی در این آزمایشگاه خبر داد و افزود: از این تعداد طرح تحقیقاتی سه طرح با عنوان بررسی میزان هیدروکسید پرولین در فرآورده‌های گوشتی، بررسی روند افزایش پروکسید در روغن استخراجی از چیپس سیب زمینی و بررسی میزان فلزات سنگین در چای توسط کارشناسان این آزمایشگاه در حال انجام است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در ادامه به میزان مصرف بالای داروهای آنتی بیوتیک در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 42 درصد بیماران این استان دریافت کننده داروهای تزریقی، 49 درصد دریافت کننده داروهای آنتی بیوتیک و 22درصد دریافت کننده داروی‌های مسکن هستند.
محمدی از فعالیت 81 واحد داروخانه در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد داروخانه هشت داروخانه به صورت شبانه روزی و 73 داروخانه نیز به صورت روزانه در این استان فعالیت می‌کنند.
وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ و مفاهیم سلامت در جامعه تأکید کرد و گفت: امروز مقوله سلامت و توجه به شاخص‌های بهداشتی در جوامع کوچک و بزرگ از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است تا آنجایی که از سلامت به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار در برنامه‌ریزی‌های کلان یاد می‌شود.
محمدی در ادامه با تأکید بر اینکه مقاومت آنتی‌بیوتیکی سلامت جامعه را تهدید می‌کند، گفت: مقاومت آنتی‌بیوتیک یکی از معضلات بهداشتی است که جامعه را تهدید می‌کند و به طور آشکار یک خطر جدی برای کسانی است که با عفونت ساده‌ای روبه‌رو می‌شوند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول