اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پژوهش و فناوری؛

شبکه آزمایشگاه‌های علمی در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش وفناوری استان خوزستان از راه‌اندازی شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) در هفته پژوهش و اتصال دانشگاه‌های خوزستان به این شبکه خبر داد.

شبکه آزمایشگاه‌های علمی در کشور راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا زراسوندی بعد از ظهر امروز در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری اظهارداشت: عملکرد خوزستان در راه‌اندازی این شبکه به قدری مطلوب بوده که مقرر شد در فاز دوم، مراکز تحقیقاتی و صنایع استان به این شبکه افزوده شوند.
رئیس کارگروه شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران در خوزستان ادامه داد: در همین راستا، چند آزمایشگاه معتبر و فعال در خوزستان با مرکزیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان شاعای خوزستان به وزارت علوم معرفی شده‌اند.
زراسوندی در ادامه وضعیت پژوهش در دانشگاه شهید چمران را رو به رشد و چشم انداز آن را روشن توصیف کرد و گفت: از سال 1387 تاکنون این دانشگاه همواره در ردیف اول تا چهارم از نظر پژوهشی جای داشته و هر سال یک استاد نمونه کشوری از آن معرفی شده است.
وی درباره مراکز تحقیقاتی دانشگاه نیز اظهار داشت: در حال حاضر هفت مرکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه شهید چمران وجود دارد و سیاست ما، تقویت این مراکز و در مرحله بعد ایجاد مراکز تحقیقاتی دیگر است.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برخی شاخص‌های سخت‌گیرانه وزارت علوم وشورای گسترش برای صدور مجوز قطعی مراکز تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: مجوز قطعی مرکز تحقیقات حفاری در شورای گسترش صادر شده و مجوز موافقت قطعی مرکز تحقیقات علوم رفتاری، مرکز بیوتکنولوژی و علوم زیستی و مرکز پژوهشی گاز دانشگاه نیز در مرحله مستندسازی و بررسی مدارک است.
دکتر زراسوندی تصریح کرد: دانشگاه به سمت ایجاد مراکز تحقیقاتی تقاضا محور مطابق با نیازهای صنایع و دستگاه‌های اجرایی حرکت می‌کند و در همین راستا، موافقت اولیه ایجاد مرکز تحقیقاتی اکتشاف و بهره‌برداری نفت در دانشکده علوم زمین اخذ شده و فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: در حال رایزنی با مرکز تحقیقات نورد با فولاد اکسین هستیم و به زودی پیشنهاد مراکز دیگری نیز در هیئت رئیسه دانشگاه ارائه و مطرح خواهد شد.
معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه شهید چمران اهواز تعداد پژوهشگران برتر دانشگاه که در هفته پژوهش از آنها تجلیل می‌شود را 24 نفر اعلام کرد و گفت: چاپ مقالات در مجلات داخلی و خارجی، ارائه طرح‌های تحقیقاتی، تالیف و ترجمه کتاب، اختراع و اکتشاف از جمله شاخص‌ها و ملاک‌های ارزیابی و انتخاب پژوهشگران نمونه و منطبق با نظام‌نامه ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول