اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد:

راه‌اندازی 3 رشته جدید در دانشگاه صنعتی بیرجند / تجهیز آزمایشگاه دانشگاه صنعتی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از راه‌اندازی سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی خبر داد.

راه‌اندازی 3 رشته جدید در دانشگاه صنعتی بیرجند / تجهیز آزمایشگاه دانشگاه صنعتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند احمد امیرآبادی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه یک عمر چهار ساله از دانشگاه صنعتی بیرجند می‌گذرد، اظهار داشت: از بهمن ماه سال 86 پذیرش دانشجو در این دانشگاه آغاز و در دو رشته معدن و صنایع راه‌اندازی شد.
وی تعداد رشته‌های دانشگاه صنعتی بیرجند را هشت رشته دانست و افزود: 15 کد رشته دانشگاهی در این دانشگاه وجود دارد.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه در بدو تأسیس را چهار نفر عضو هیئت علمی به صورت قراردادی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 20 عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی بیرجند فعالیت می‌کنند.
امیرآبادی‌زاده با اشاره به بورسیه 20 دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند در دوره دکترا گفت: در سال جاری سه نفر از این دانشجویان برگشته و هم‌اکنون در این دانشگاه مشغول به خدمت هستند.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه با افزایش تعداد دانشجویان نیازمند امکانات آزمایشگاهی هستیم، اذعان داشت: تا پایان سال جاری تمام آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی بیرجند را تجهیز می‌کنیم.
امیرآبادی‌زاده با اشاره به اینکه ایجاد این دانشگاه فقط برای گسترش آموزش عالی در مقطع کارشناسی نبوده، اظهار داشت: رسالتی که دانشگاه صنعتی بر عهده دارد این است نیازهای منطقه را شناسایی و بر روی کمبودها و رفع نیازها بتوانیم نیروی انسانی متخصص را تربیت کنیم.
وی از ایجاد و راه‌اندازی سه رشته جدید در دانشگاه صنعتی بیرجند خبر داد و تصریح کرد: سعی ما بر این است تا دو رشته ژئوفیزیک و رشته آمار ریاضی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته متالوژی در مقطع کارشناسی را در آینده نزدیک در این دانشگاه راه‌اندازی کنیم.
رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند از ایجاد تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت ایران خبر داد و اضافه کرد: در راستای تبادل استاد و دانشجو این تفاهم‌نامه را امضاء کردیم و با کمک دانشگاه علم و صنعت نیز رشته فناوری اطلاعات را در آینده نزدیک در دانشگاه صنعتی بیرجند راه‌اندازی می‌کنیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول