اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان خبر داد:

فعالیت 1035 واحد صنعتی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حال حاضر در استان زنجان یک هزار و 35 واحد صنعتی فعالیت دارد.

فعالیت 1035 واحد صنعتی در زنجان
ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این واحدهای صنعتی برای 32 هزار و 79 نفر فرصت شغلی فراهم کرده است.
وی میزان سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در واحد‌های صنعتی فعال موجود در استان زنجان را 17 هزار و 60 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: استان زنجان در سال جاری رشد مناسبی در میزان سرمایه‌گذاری‌ها داشته است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی غیر فعال در استان زنجان 121 فقره با میزان سرمایه‌گذاری 480 میلیارد ریال است، خاطر نشان کرد: ظرفیت اشتغال در این واحدها 3 هزار و 773 نفر برآورد شده است.
وی ابراز داشت: در طول دو سال اخیر حدود 20 درصد از واحد‌های غیر فعال صنعتی در استان زنجان با تمهیدات استاندار و معاونت برنامه‌ریزی فعالیت مجدد خود را آغاز کرده‌اند .
فغفوری با بیان اینکه حدود 40 درصد از واحد‌های فعال صنعتی در استان با ظرفیت مناسب و توجیه‌دار از نظر اقتصادی فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: حدود 60 درصد از واحد‌های موجود با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی فعالیت دارند.
این مسئول با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته عنوان داشت: در حال حاضر از میان واحد‌های صنعتی موجود در زنجان حدود 40 واحد صنعتی نیاز فوری و ضروری به حدود یک هزار میلیارد ریال سرمایه در گردش دارند تا علاوه بر حفظ اشتغال موجود زمینه ایجاد اشتغال برای یک هزار و 200 نفر دیگر را فراهم کنند.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین به واحد‌های صنعتی موجود در مرحله دوم نیاز به تزریق حداقل 3 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش اشاره کرد و گفت: این سرمایه به منظور استفاده از ظرفیت خالی تولید وانجام حداقل بازسازی و نوسازی  خطوط تولید مورد نیاز است.
وی پیش‌بینی کرد: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز واحدهای صنعتی بخش صنعت و معدن قطعا می‌توانند تعدادی بیشتر از تعهد اشتغال سال 90 خود را یعنی 3 هزار و 350 نفر محقق کنند.
فغفوری بررسی مشکلات مربوط به عدم صدور سند‌های تک برگی برای شرکت‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و بالتبع آن عدم امکان ترهین محل اجرای طرح از سوی بانک‌های عامل و مشکلات مربوط به اخذ وثایق خارج از طرح از مجریان طرح‌های صنعتی را از جمله برنامه‌های مورد نظر در 9 ماه سال جاری دانست.
وی همچنین به تفکیک میزان 422 هکتار زمین در شهرک صنعتی علی آباد (اشراق) اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک سند برای زمین‌های این شهرک صادر می‌شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اذعان داشت: سند تفکیکی برای 50 هکتار زمین در شهرک صنعتی طارم و 50 هکتار نیز ‌در شهرک صنعتی شهرستان خرم‌دره صادر شده و مابقی در دست اقدام است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول