اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

انعقاد قرارداد 178 واحد صنعتی در انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان از انعقاد قرارداد 178 واحد صنعتی در شهرک صنعتی انزلی خبر داد و گفت: 104 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.

انعقاد قرارداد 178 واحد صنعتی در انزلی
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مجید عباسیان‌امین بعد از ظهر امروز در جلسه شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از قراردادهای شهرک صنعتی انزلی به مرحله بهره‌برداری رسیده­اند، اظهار داشت: این قراردادها منجر به احداث واحد صنعتی شده است.
به گفته وی، از 178 قرارداد در شهرک صنعتی انزلی، تعداد 104 واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان افزود: در شهرک صنعتی انزلی امکانات زیربنایی مانند راه ورودی اختصاصی، پست برق 63.20 کیلو ولت، آب، گاز، فضای سبز، تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در دو مدول در مجموع با ظرفیت 450 متر مکعب فاضلاب در روز در این شهرک ایجاد شده است.  
عباسیان‌امین یکی از برنامه‌های اساسی و دارای اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی استان را عارضه‌یابی واحدهای صنعتی فعال دانست که در مرحله بهره‌برداری دچار تعطیلی شده‌اند.
وی افزود: با بررسی وضعیت آنها در برطرف شدن موانع موجود به این واحدها کمک می‌شود تا واحد صنعتی به بهره‌برداری برسد و اشتغال موثر را ایجاد کند.
این مسئول به پیگیری حقوقی درباره فسخ قراردادهای غیرفعال در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و اذعان داشت: در شهرک صنعتی انزلی شش قرارداد راکد فسخ قطعی شده و شش قرار داد در مراحل رسیدگی در دادگاه برای فسخ قرار دارد که با پس گرفتن این اراضی، واگذاری به متقاضیان جدید انجام می‌شود.
وی از افتتاح تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی تالش خبر داد و افزود: این تصفیه خانه از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به گیلان است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
عباسیان‌امین اظهارداشت: در سفر دور دوم هیئت دولت به استان احداث تصفیه‌خانه مرکزی فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی تالش مصوب شد که مطابق مصوبه مطالعه، طراحی و اجرای این پروژه در سال گذشته صورت گرفته است.
به گفته وی، تصفیه‌خانه فاضلاب مرکزی تالش جزو طرح‌های ملی و استانی بوده و برای اجرای این تصفیه‌خانه بالغ بر ۹ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی این شهرک در فاز نخست با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در روز معادل جمعیت سه هزار نفر و با فرآیند تلفیقی بی‌هوازی و هوازی احداث می‌شود.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه واحدهای صنعتی فعال در این شهرک پس از انجام پیش تصفیه فاضلاب صنعتی می‌توانند فاضلاب واحد صنعتی خود را به سیستم تصفیه‌خانه مرکزی هدایت کنند.
به گفته عباسیان‌امین، در حال حاضر شش تصفیه‌خانه در سطح شهرک‌های صنعتی لاهیجان، لوشان، سیاهکل، انزلی، صومعه‌سرا و شفت در حال بهره‌برداری است که با اتمام تصفیه‌خانه شهرک صنعتی تالش تعداد آن به هفت تصفیه‌خانه افزایش می‌یابد.
وی افزود: هشت تصفیه‌خانه دیگر نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی رودسر، لنگرود، نقره‌ ده آستانه‌اشرفیه، مارلیک، کوچیچال فومن، پرکاپشت آستانه‌اشرفیه، اطاقور لنگرود و سکام رضوانشهر در حال مطالعه است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول