اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس خبر داد:

اخطار به 119 واحد صنعتی آلاینده در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در 9 ماهه اخیر 119 واحد صنعتی، معدنی و خدماتی در این استان به علت ایجاد آلودگی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی اخطار رفع آلودگی گرفتند.

اخطار به 119 واحد صنعتی آلاینده در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیر‌ی‌های محیط زیست استان فارس و راهبردی اصولی و کاربردی انجام شده به ‌ویژه طی چند سال اخیر به موفقیت‌های قابل توجهی در راستای کنترل و مهار آلودگی اکثر صنایع آلاینده در فارس دست یافته و 76 درصد از منابع این استان به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز و در نظارت دائم هستند.
ابراهیمی کارنامی در ادامه به پایش و کنترل صنایع آلاینده زیست محیطی در این استان تأکید و با اشاره به این که در سال گذشته حدود یک‌هزار و 281 واحد صنعتی، معدنی و خدماتی مورد بازدید و بررسی به منظور کنترل و رفع آلودگی و اجرای سیستم کنترل کننده آب و خاک و هوا و صدا محل استقرار قرار گرفتند، افزود: از ابتدای امسال تا کنون حدود یک‌هزار و 281 بازدید نیز به این صورت انجام شد.
این مسئول اضافه کرد: به 27 شکایت رسیدگی و نظریه کارشناسی اعلام شد و همچنین طی 9 ماهه اخیر 119 واحد صنعتی، معدنی و خدماتی در استان فارس به علت ایجاد آلودگی و عدم رعایت مسائل زیست محیطی اخطار رفع آلودگی گرفتند.
وی ادامه داد: در 9 ماهه نخست سال جاری 25 واحد صنعتی و معدنی و خدماتی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی زیست محیطی در استان فارس تعطیل و 10 مورد پس از رفع آلودگی به طور مجدد بازگشایی شدند.
کارنامی بیان داشت: از آغاز سال جاری تا پایان مهر ماه امسال 2 هزار و 24 مورد درخواست برای صدور گواهی تاسیس، احداث و استقرار و صدور گواهی بهره‌برداری به این اداره کل ارائه شده که با یک‌هزار و 721 مورد آن موافقت شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: در راستای حفظ محیط زیست این استان همچنین فعالیت تمام صنایع آلاینده را در کنترل و نظارت داریم و کارشناسان محیط زیست در ساعات مختلف اقدام به نمونه‌برداری غبارهای خروجی از دودکش خانه‌های آلاینده می‌کنند و این امر نقش بسزایی در کنترل مستمر صنایع بزرگ استان فارس به طور شبانه‌روزی دارد.
وی افزود: همچنین تعدادی واحد صنعتی به سیستم Online اداره کل پیوسته‌اند که کنترل به صورت مستقیم و شبانه‌روزی انجام می‌شود و با فعالیت 9 آزمایشگاه فعال و معتمد در استان فارس در بحث آزمایشات منابع آلاینده آب، فاضلاب، هوا، فعالیت و اندازه‌گیری پارامترهای آلاینده صنایع به خوبی انجام می‌شود.
وی در پایان گفت: به یقین رشد و توسعه در هر جامعه‌ای منوط به رشد و پیشرفت در عرصه صنعت و تولید است و این گونه فعالیت‌ها در صورتی که با لحاظ دیدگاه زیست محیطی و اعمال قوانین و مقررات مربوطه تدوین شده باشد منتج به توسعه‌ای پایدار می‌شود و در غیر این صورت مشکلات اساسی را برای محیط زیست فراهم می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول