اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

مقاوم‌سازی تمام فضاهای آموزشی ‌تا پایان تیرماه 93

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان تیرماه 93 فضاهای آموزشی نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند.

مقاوم‌سازی تمام فضاهای آموزشی ‌تا پایان تیرماه 93
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مرتضی رئیسی‌ در گردهمایی معلمان نهاوند و آغاز به کار پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش نهاوند اظهار کرد: از سال 84 تاکنون در مدت شش سال در سطح کشور به طور میانگین هر روز 7 هزار و 500 متر مربع فضای آموزشی تخریبی مقاوم‌سازی شده‌اند.
وی با اشاره به اختصاص اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومانی تجهیز و نوسازی مدارس در کشور در سال جاری ادامه داد: این مبلغ 1000 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات تملک دارایی و استانی است.
 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ساخت فضاهای عمرانی در این معاونت 200 درصد نسبت به دولت‌های قبل از نهم و دهم افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: تا پایان تیرماه سال 93 همه فضاهای نیازمند تخریبی، بازسازی و مقاوم‌سازی می‌شوند و عملاً کشور ما از چرخه مقاوم‌سازی و وجود مدارس تخریبی خارج می‌شود.
رئیسی از وجود 24 هزار پروژه در کشور در بخش آموزش و پرورش خبر داد و ابراز کرد: طی شش سال گذشته از 56 میلیون متر مربع فضای آموزشی موجود در کشور بیش از 17 میلیون و 100 متر مربع در دولت‌های نهم و دهم ایجاد شده که رشد 32 درصدی دارد.
وی با اشاره به اجرای یک هزار و 800 پروژه عمرانی در نیمه اول سال 90 افزود: تا پایان سال این تعداد به حدود 3 هزار پروژه عمرانی انجام شده افزایش می‌یابد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از تجهیز فضاهای موجود کشور خبر داد و ابراز کرد: استان همدان مقام نخست اجرای پروژه‌های عمرانی در کل کشور را کسب کرده است.
وی گفت: 18 درصد فضاهای آموزشی در کشور طی 10 سال گذشته ساخته شده‌اند که 9 درصد توسط خیران و 9 درصد توسط خیران با مشارکت دولت ایجاد شده است.
رئیسی در پایان سخنانش افزود: تعهد خیران در سال 90 مبلغی حدود 970 میلیارد تومان است که نسبت به سال 84 که مبلغی حدود 16 میلیارد تومان بوده 50 برابر شده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول