اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن قروه خبر داد:

60 درصد از واحدهای مسکونی قروه مقاوم‌سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان قروه گفت: از 12 هزار واحد مسکونی موجود در این شهرستان تاکنون بیش از 60 درصد آن در برابر حوادث غیرمترقبه مقاوم‌سازی شده‌اند.

60 درصد از واحدهای مسکونی قروه مقاوم‌سازی شد
مسلم قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در استان کردستان را کسب کرده اظهارداشت: طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 1384 در قروه آغاز شده و تاکنون بیش از 60 درصد آن اجرا شده است.
وی با اشاره به تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک‌های عامل، افزود: از آغاز اجرای این طرح 6 هزار و 866 نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.
رئیس بنیاد مسکن قروه تصریح کرد: 6 هزار و 808 نفر عقد قرارداد و 5 هزار و 578 نفر موفق به دریافت پایان کار شده‌اند که این میزان بیشترین آمار در سطح استان کردستان را شامل می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان قروه هدف از اجرای این طرح را بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی،ارتقای ایمنی، بهداشت، رفاه و آسایش روستایی عنوان کرد.
وی افزود: با اجرای این طرح مهاجرت از روستا به شهر طی سال‌های اخیر در برخی روستاهای این شهرستان روند معکوس داشته است.
قادری با بیان اینکه طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی مزایایی نیز برای روستائیان داشته است، خاطرنشان کرد: این طرح در کنار اشتغال‌زایی برای عوامل ساختمانی نظیر بنا و کارگران ساختمانی با ایجاد پنج دفتر طراحی و نظارت ساختمانی در این شهرستان برای 21 نفر از دانش‌آموختگان دانشگاهی شغل ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: تملک زمین‌های منابع ملی به منظور واگذاری به متقاضیان ساخت مسکن یکی دیگر از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان قروه است.

×واگذاری 7800 جلد سند مالکیت به روستائیان
رئیس بنیاد مسکن شهرستان قروه افزود: در این راستا بیش از 36 هکتار زمین منابع ملی تفکیک و تاکنون 243 قطعه به متقاضیان واگذار شده است.
قادری خاطرنشان کرد: 7هزار و 800 جلد سند مالکیت روستایی به روستاییان این شهرستان واگذار شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول