اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل ستاد مناسب‌سازی در اصفهان صورت گرفت؛

تجهیز 2 اتوبوس در اصفهان برای حمل معلولان ویلچری

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه گفت: دو دستگاه از اتوبوس‌های موجود در ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان برای حمل معلولان دارای ویلچر به آسانسور مجهز شده است.

تجهیز 2 اتوبوس در اصفهان برای حمل معلولان ویلچری
سید عباس روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فعالیت‌های جمعی معلولان و اردو‌های این افراد به مناسبت‌های مختلف بنا به درخواست این افراد توسط دو دستگاه از اتوبوس‌های این ناوگان صورت می‌گیرد.
وی اضافه کرد: در زمان آغاز فعالیت ستاد مناسب‌سازی در اصفهان، اتوبوس‌رانی از نخستین مجموعه‌هایی بوده که به تعهدات خود در راستای این موضوع عمل کرده است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه به اقدامات اولیه ناوگان اتوبوس‌رانی اصفهان در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: تجهیز دو دستگاه از اتوبوس‌های این ناوگان برای سرویس‌های خاص معلولان و جانبازان اصفهانی از مهم‌ترین اقدامات در ابتدای تشکیل ستاد مناسب‌سازی در اصفهان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه این دو دستگاه اتوبوس از امکانات حمل ویلچر برخوردار است، تصریح کرد: این اتوبوس‌ها به آسانسور مجهز هستند و برای حمل معلولان دارای ویلچر اختصاص داده‌ شده‌اند.
روحانی با اشاره به اینکه تجهیز تمام اتوبوس‌های اصفهان به امکانات ویژه معلولان در مدت زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: با توجه به هدف گذاری‌های صورت گرفته در این زمینه تمامی اتوبوس‌هایی که برای این ناوگان خریداری می‌شوند از امکانات ویژه برای معلولان برخوردار هستند.
وی به اتوبوس‌های خریداری شده برای اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت توجه به مناسب‌سازی در راستای حمل و نقل معلولان در سطح شهر این اتوبوس‌ها از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است و ارتفاع آن برای افراد توان خواه شامل معلولان ویلچری و سایر این افراد به اندازه لازم تنظیم می‌شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان و حومه با اشاره به رعایت مناسب‌سازی در خطوط و ایستگاه‌های  BRT اصفهان افزود: اتوبوس‌های تندرو شهری اصفهان نیز از سطح شیب‌داری لازم به منظور استفاده معلولان از این اتوبوس‌ها برخوردار بوده و این سطح شیب‌دار به صورت کامل مکانیزه است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر صندلی‌های 200 دستگاه از اتوبوس‌های این ناوگان با رنگ زرد به عنوان ویژه استفاده افراد توان خواه و معلولان مشخص شده‌اند و فرهنگ‌سازی در این زمینه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح محسوب می‌شود.
روحانی با بیان اینکه امکان رفت و آمد اتوبوس‌ها در محله‌های اصفهان وجود ندارد، اضافه کرد: مناسب‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی نباید صرف افراد معلول باشد و اتوبوس‌رانی اصفهان مناسب‌سازی را ویژه تمام افراد توان خواه می‌داند.
وی تصریح کرد: اتوبوس‌های مجهز شده به امکانات ویژه معلولان با توجه به عدم امکان تردد اتوبوس‌ها در محله‌ها کاربردی ندارند و این اتوبوس‌ها بنا به درخواست معلولان برای فعالیت‌های جمعی آنها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول