اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

مناسب‌سازی برای معلولان با اجرای ضعیف قانون مواجه است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: خلأ قانونی از مشکلات مناسب‌سازی به شمار نمی‌رود بلکه اجرای ضعیف قانون در این زمینه از مشکلات موجود در راستای مناسب‌سازی محسوب می‌شود.

مناسب‌سازی برای معلولان با اجرای ضعیف قانون مواجه است
علیرضا ابراهیمیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: عدم فراهم‌سازی بستر‌های تحقق این موضوع سبب نگاه‌های ترحم‌آمیز مردم نسبت به این افراد می‌شود و عدم مناسب‌سازی فیزیکی و اجتماعی از دلایل برانگیخته شدن ترحم مردم نسبت به معلولان است.
وی به ضرورت مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: مناسب‌سازی اماکن عمومی و فضا‌های موجود در سطح شهر از ترحم مردم نسبت به معلولان جلوگیری می‌کند.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی بهترین مقوله برای بهبود شرایط معلولان است، تصریح کرد: کمیته مناسب‌سازی استانداری اصفهان از حدود سه سال پیش در اصفهان تشکیل شده و در حال حاضر کمیته مناسب‌سازی در تمامی استان‌ها تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه این انجمن از بانیان این کمیته محسوب می‌شود، اضافه کرد: سه رکن اصلی در راستای برطرف شدن مشکل مناسب‌سازی وجود دارد که نظام مهندسی به عنوان تأیید‌کننده نقشه‌های ساختمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان این موضوع محسوب می‌شود.
ابراهیمیان به نقش شهرداری در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: شهرسازی به عنوان تأییدکننده پروانه‌های ساختمانی و مسکن و شهر‌سازی نیز از ارکان دیگر این موضوع هستند.
وی تاکید کرد: خلأ قانونی از مشکلات مناسب‌سازی به شمار نمی‌رود بلکه اجرای ضعیف قانون در این زمینه از مشکلات موجود در راستای مناسب‌سازی محسوب می‌شود.
عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر به اندازه کافی قانون و ضابطه در راستای این موضوع وجود دارد، ادامه داد: قانون در زمینه مناسب‌سازی به صورت مناسب اجرا نمی‌شود و نیاز به تدوین قوانین جدید در این زمینه نیست.
وی گفت: قوانین موجود در این زمینه باید به صورت مناسب اجرا شود و حقوق معلولان باید در تمام زمینه‌های مختلف برای استفاده از اماکن عمومی، فضا‌های موجود در سطح شهر و امکانات شهری رعایت شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول