اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره بهزیستی آبادان خبر داد:

تجلیل از آثار نمایشگاهی معلولان در آبادان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره بهزیستی آبادان، تجلیل از آثار نمایشگاهی معلولان انجمن حضرت ابوالفضل (ع)، انجمن ناشنوایان و مدارس استثنایی آموزش و پرورش در این شهرستان را خبر داد.

تجلیل از آثار نمایشگاهی معلولان در آبادان
علی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات معلولان مخصوصاً معلولان حرکتی، حضور در جامعه و رفتارهای همراه با ترحم سایرین با آنها در انجام اموری‌ است که اگر مسئولان در این زمینه وظایف خود را به خوبی و با کمی احساس مسئولیت انجام داده‌ بودند،‌ شاهد انزواطلبی و گوشه‌نشینی بسیاری از معلولان نبودیم.
وی افزود: مشکلات متعدد معلولان برای ورود به جامعه همیشه مورد غفلت مسئولان بوده و این بخش از جامعه فقط در بازده زمانی روز جهانی معلولان و هفته ایرانی معلولان می‌توانند برای زمان کوتاهی در مطبوعات و رسانه ملی حضور یابند تا شاید گوش شنوایی باشد که بغض فروخورده آنها را دریابد.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان تصریح کرد: اداره بهزیستی این شهرستان همواره در راستای رسیدگی به افراد زیرپوشش این اداره اقدامات مطلوب انجام داده و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.
وی ادامه داد: همچنین توجه و رسیدگی به معلولان زیرپوشش این اداره در شهرستان را به نوعی خاص زیرنظر داشته و آنها را در راستای ارتقای فعالیت‌های هنری و اجتماعی خود تشویق کرده است.
فرحانی خاطرنشان کرد: از جمله اینکه به‌مناسبت هفته جهانی "معلولیت" نمایشگاهی از آثار معلولان در سالن اجتماعات بهزیستی آبادان برگزار و از برترین آثار آنها تجلیل به عمل آمد.
وی گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر از صنایع دستی و هنرهای تجسمی معلولان زیرپوشش انجمن معلولان حضرت ابوالفضل(ع)، انجمن ناشنوایان و مدارس استثنایی آموزش و پرورش به نمایش گذاشته شد.
سرپرست اداره بهزیستی آبادان خاطرنشان کرد: افراد نابینا به دلیل نداشتن قدرت بینایی در انجام اغلب امور که به نظر خیلی ساده می‌آیند، دچار مشکلات بسیار بزرگی هستند و همین امر باعث وابستگی بیشتر آنان به سایر افراد و بروز مشکلات روحی و توقف در انجام برخی کارهای مورد علاقه آنها می‌شود.
وی بیان کرد: از این‌رو، یکی از نیازهای ضروری برای افراد دارای محدودیت، به ویژه نابینایان و کم‌بینایان، ارتقای سطح توانمندی‌ها و مهارت‌های آنان است چرا که این توانمندی به آنها امکان می‌دهد تا در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی حضور بیشتر و مؤثرتری پیدا کنند.
فرحانی با بیان اینکه یکی از راه‌های توانمندسازی معلولان، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین بوده که راهی برای ورود آنها به عرصه‌های مختلف و امکان دسترسی به اطلاعات موجود است گفت: البته تعامل و حمایت مسئولان نیز در این خصوص حرف اول و آخر را می‌زند.
وی در پایان نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه مذکور به همت اداره بهزیستی شهرستان اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار هنری شامل نقاشی و خوشنویسی، تلفیقی از معلولیت و ماه محرم و عاشورا به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول