اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

خواسته‌های معلولان با مناسب‌سازی شهر به واقعیت می‌پیوندد

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با مناسب‌سازی محیط شهر و مکان‌های عمومی خواسته‌های معلولان به واقعیت تبدیل می‌شود و حفظ استقلال و عدم وابستگی به دیگران از مهم‌ترین خواسته‌های معلولان است.

خواسته‌های معلولان با مناسب‌سازی شهر به واقعیت می‌پیوندد
علیرضا نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تمامی معلولان همانند افراد عادی از حقوق شهروندی برخوردار هستند، اظهار داشت: زیر‌ساخت‌های استفاده معلولان از امکانات موجود در سطح شهر باید فراهم شود و در حال حاضر اصفهان در راستای این موضوع گام‌های اساسی را برداشته است.
وی به ضرورت اختصاص امکانات موجود در سطح شهر برای معلولان اشاره کرد و افزود: مسئولان باید با اختصاص امکانات ویژه به این افراد به امور معلولان در سطح شهر رسیدگی کنند و محیط شهری باید برای زندگی تمام افراد در کنار یکدیگر مناسب‌سازی شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: افراد بدون مشکلات جسمانی در زمان اجرای مناسب‌سازی در محیط شهر توانایی استفاده از هر امکاناتی را دارند اما شرایط برای استفاده معلولان از محیط شهر باید متناسب با نیاز‌های آنها باشد.
وی به اقدامات صورت گرفته در اصفهان در راستای این موضوع اشاره کرد و ادامه داد: در خیابان مشتاق دوم زمینی برای پارک معلولان در نظر گرفته شده و اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی این پارک نیز در حال انجام است.
نصر اصفهانی با اشاره به اینکه تمام نیاز‌های معلولان در راستای عبور و مرور و استفاده آنها از امکانات در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: این پارک در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و مسئولان باید یک جایگاه خاصی را در جامعه برای معلولان قائل شوند.
وی به ضرورت تغییر دیدگاه‌ها نسبت به معلولان اشاره کرد و بیان داشت: امور شهری باید به منظور استفاده معلولان از آنها با در نظر گرفتن اولویت‌ها مناسب‌سازی شود و مناسب‌سازی مکان‌های عمومی از جمله پارک‌ها، سرویس‌های بهداشتی، ادارات، پیاده‌رو‌ها و حمل و نقل عمومی در اولویت قرار دارد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اختصاص بودجه‌ مشخصی برای مناسب‌سازی مناطق اصفهان در بودجه سال جاری اضافه کرد: در بودجه سال جاری حدود 40 میلیون برای هر یک از مناطق اصفهان به منظور مناسب‌سازی معابر برای معلولان اختصاص داده شده است.
وی با بیان اینکه با تحقق مناسب‌سازی محیط شهری به صورت قطعی دیدگاه‌های مردم نسبت به معلولان تغییر می‌کند، گفت: حفظ استقلال و عدم وابستگی به دیگران از مهم‌ترین خواسته‌های معلولان است و با مناسب‌سازی مکان‌های عمومی خواسته‌های معلولان به واقعیت می‌پیوندد.
نصر اصفهانی اظهار داشت: تمامی مناطق 14‌گانه اصفهان باید فضای شهر را برای حضور معلولان و استفاده آنها از امکانات شهری و مکان‌های عمومی آماده کنند و مشکلات آنها را برای عبور و مرور در سطح شهر کاهش بدهند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول