اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 28 آذر روز پاکسازی عمومی؛

پارک شهروند و جاده‌های ساحلی اهواز پاکیزه شدند

خبرگزاری فارس: دومین روز نمادین پاکسازی عمومی در اهواز با پاکسازی پارک جنگلی شهروند و جاده‌های ساحلی آغاز شد.

پارک شهروند و جاده‌های ساحلی اهواز پاکیزه شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، 28 آذر ماه دومین روز نمادین پاکسازی عمومی در اهواز با پاکسازی پارک جنگلی شهروند و جاده‌های ساحلی از صبح امروز آغاز شده است.
فرماندار اهواز در مراسم پاکسازی پارک شهروند اهواز گفت: بر اساس مصوبه شورای سلامت استان چهار روز در تمام فصول سال برای پاکسازی عمومی شهرها و روستاهای استان تعیین شده است که در همین راستا امروز علاوه بر اهواز  پاکسازی تمام شهرها و روستاهای این شهرستان با همکاری تشکل‌های مردمی، بسیج، هلال احمر،‌ راه و ترابری و آموزش و پرروش انجام می‌شود.
وی هدف از برگزاری روزهای نمادین پاکسازی عمومی را تبدیل سنت حسنه خانه تکانی به نظافت عمومی و پاکسازی شهر عنوان و اظهار امیدواری کرد: با برگزاری این مراسم در یکی دو سال آینده این فرهنگ در مردم نهادینه شود.
رئیس شورای سلامت شهرستان اهواز همچنین ارتقای آگاهی مردم را از اهداف این طرح دانست و افزود: با افزایش اطلاع‌رسانی مشارکت و همکاری مردم در پاکسازی محیط نیز بیشتر می‌شود.
فدعمی مهمترین مشکل در برگزاری نخستین روز پاکسازی را مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: روز 30 شهریور به عنوان نخستین روز پاکسازی، بیشتر شهرداری‌ها درگیر بودند تا مردم؛ اما سعی شده 28 آذر ماه با ارتقای آگاهی، شهروندان بیشتر همکاری کنند.
یکی از مشکلات اهواز تولید زباله بیش از متوسط کشوری است، در اهواز روزانه یک هزار و ۲۵۰ تن زباله تولید می‌شود، سرانه تولید زباله در شهرهای استان از جمله اهواز روزانه بیش از یک کیلوگرم است که 400 گرم از متوسط کشور بیشتر است، در صورتی که ۳۰ درصد زباله اهواز در مبدا تفکیک شود سالانه حدود ۳ میلیارد تومان می‌توان صرفه‌جویی کرد؛ همچنین در صورتی که هر شهروند اهوازی ۱۰۰ گرم از زباله‌هایش را کم کند، هزینه‌های سالانه شهرداری اهواز یک میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان کاهش می‌یابد، اما با این وجود در کلان شهر اهواز، شهرداری هنوز نتوانسته مشارکت مردم را در این بخش جلب کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول