اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

تفکیک زباله در تبریز از سال 91 اجرا می شود

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از اجرای طرح تفکیک زباله‌های خشک و تر خانگی در تبریز از سال آینده خبر داد.

تفکیک زباله در تبریز از سال 91 اجرا می شود
علیرضا نوین امروز در حاشیه تقدیم لایحه بودجه شهرداری تبریز به شورای اسلامی شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با اجرای این طرح باکس‌های دو قلوی خشک و تر را در سطح شهر خواهیم داشت و شهروندان باید زباله‌های خود را به صورت تفکیک شده در این باکس‌ها تحویل خدمات شهرداری‌ها دهند.
نوین افزود: بهره‌برداری از سامانه حمل و دفع بهداشتی زباله در تبریز آغاز می‌شود و این کارخانه تا 50 سال آینده پاسخگوی نیاز مردم شهر خواهد بود.
وی، ساماندهی 500 دستگاه کمپرسی برای حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی توسط شهرداری را نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری تبریز در سال 91 اعلام کرد و گفت: برای مکانیزه کردن خدمات شهرداری 200 دستگاه خودرو تهیه می‌شود تا شاهد حضور وانت‌ها در این مجموعه نباشیم.
وی در خصوص برنامه‌های شهرداری برای بخش حمل و نقل درون شهری نیز، گفت: در بودجه سال 91 بودجه شرکت واحد برای نخستین بار افزایش 350 درصدی را تجربه می کند و از همین محل 200 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل درون‌شهری این شرکت می‌شود.
شهردار تبریز همچنین گفت: برای خط مترو تبریز هم 250 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با همکاری دولت شاهد پیشرفت این پروژه خواهیم بود.
نوین ادامه داد: تلاش می شود تا در اواخر سال 91 تعدادی از واگن‌های قطار شهری روی ریل بیایند و در سال 92 شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.
وی بیان داشت: برای ردیابی و کنترل اتوبوس‌ها در سطح شهر سیستم هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد تا امکان کنترل ناوگان اتوبوسرانی در هر لحظه برای مسئولان ذی‌ربط امکان پذیر باشد.
شهردار تبریز در خصوص ساماندهی وضعیت تاکسی‌های این کلانشهر نیز گفت: سال آینده 50 میلیارد تومان اعتبار برای تاکسی‌متردار کردن تاکسی‌ها در نظر گرفته شده و با مشارکت بانک تجارت پرداخت کرایه‌ها به صورت هوشمند خواهد بود.
نوین، خاطر نشان کرد: در همین زمینه برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی تبریز 1500 تاکسی جدید وارد این مجموعه می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول