اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی:

سالمندان و زنان بی‌سرپرست در صدر فقرای آذربایجان‌شرقی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: فقر آذربایجان‌شرقی فقر سالمندی و فقر جامعه زنان بی‌سرپرست بوده که فقر فرهنگی عامل به وجود آمدن این دو قشر است.

سالمندان و زنان بی‌سرپرست در صدر فقرای آذربایجان‌شرقی هستند
حسین دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز بر ماموریت این اداره کل در کاهش جدی جامعه فقیر استان تاکید کرد و افزود: کم‌کاری بخش‌های مختلف به کمیته امداد امام تحمیل می‌شود.
وی گفت: فقر آذربایجان‌شرقی فقر سالمندی و فقر جامعه زنان است و از حدود 200 هزار فقیر استان بیش از 65 هزار فقیر سالمند استان است که بی‌توجهی فرزندان به والدین موجب به وجود آمدن بخشی از این فقر شده است.
دشتی ادامه داد: 35 هزار خانوار از حدود 80 هزار خانوار مستمری‌بگیر آذربایجان‌شرقی به علت نبود سرپرست زیرپوشش کمیته امداد هستند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اگر کارهای فرهنگی لازم در جامعه صورت می‌گرفت و خانواده‌ها نسبت به حقوق خود و اقدامات قبلی همت می‌گذاشتند شاهد کاهش محسوس فقرا در جامعه بودیم.
وی اظهار کرد: نبود ارتباط موثر میان کمیته امداد و دانشگاه موجب مشکلات متعدد در جامعه شده و  در سال‌های گذشته حرکت‌های پژوهشی در جامعه افزایش یافته است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی، فقر کنونی جامعه را فقر بدخیم و زشت دانست و گفت: مدل فقر در سال‌های گذشته فقری خوش‌‌خیم بود که امکان درمان آن راحت‌تر بود اما امروز نوع فقر متفاوت و درمان آن نیز مشکل شده است.
وی خاطرنشان کرد: گسترش اعتیاد در خانواده‌ها موجب توسعه فقر بدخیم شده است.
دشتی بیان کرد: بیش از 6 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد استان انتخاب شده و 125 نوع اطلاعات از آنان در زمینه‌های مختلف دینی و عقیدتی دریافت شده است.
وی ادامه داد: مشاوران دینی و مشاوران خانواده فعالیت چهره به چهره را در کمیته امداد استان دارند و هر مشاور 200 خانواده را زیرپوشش قرار داده است.
 انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول