اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل:

60 درصد اراضی اردبیل مرتع و جنگل است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل گفت: 60 درصد مساحت استان اردبیل را اراضی مرتع و جنگلی تشکیل می‌دهد.

60 درصد اراضی اردبیل مرتع و جنگل است
نایبعلی رحیمی در حاشیه جلسه شورای حفاظت از اراضی در اردبیل اظهار داشت: منابع آب و خاک در توسعه کشور به عنوان یک ثروت بی‌نظیر به حساب می‌آیند.
این مسئول خاطرنشان کرد: ما باید قدر این میراث گرانبها را بدانیم و در احیا و نگهداشت آن تلاش کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل با یادآوری اینکه 52 درصد کشور ما را مراتع تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در این مراتع بیش از 7 هزار گونه گیاهی رشد می‌کند.
رحیمی تصریح کرد: مراتع در تامین علوفه، گردش مستمر منابع آبی و سلامت محیط زیست بسیار موثر و تاثیرگذار است و از منابع غنی دامی کشور محسوب می‌شود.
وی با اعلام اینکه 60 درصد مساحت استان را اراضی مرتع و جنگلی تشکیل می‌دهد ابراز داشت: شهرهای بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی و مشگین‌شهر بیشترین مورد تخریب منابع طبیعی را شاهد بودند به طوری که برخی از افراد فرصت‌طلب و سودجو با بهره‌برداری بی‌رویه از منابع طبیعی سعی‌ کردند مهلک‌ترین ضربه را به این فضا وارد کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اردبیل فعالیت یگان حفاظت منابع طبیعی را از سال 84 یادآور شد و افزود: با شکل‌گیری این یگان برخورد با تخریب‌کنندگان مراتع و منابع طبیعی در کنار احداث پاسگاه‌های کنترل و نظارت انجام شده و با آموزش‌های مستمر جلوی قاچاق جوب و تخریب مراتع گرفته شده است.
این مسئول ادامه داد: تاکنون در این ارتباط بیش از 400 پرونده تخلف تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.
رحیمی ابراز داشت: در این بین نیازمند همت و تلاش دستگاه‌های مختلف به ویژه رسانه‌ها در آموزش مناسب و فرهنگ‌سازی صحیح در استفاده درست و بهینه از منابع طبیعی و ذخایر ارزشمند حوزه آب و خاک هستیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول