اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان قزوین خبر داد:

واگذاری اسناد 12 هزار هکتار از مراتع قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: اسناد 12 هزار هکتار از مراتع استان قزوین آماده واگذاری شد.

واگذاری اسناد 12 هزار هکتار از مراتع قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، هاشم گودرزوند چگینی بیان کرد: در حال حاضر اسناد 12هزار هکتار از مراتع این استان آماده واگذاری به بهره‌برداران است.
وی ادامه داد: اسناد مالکیت این اراضی از سوی دفترخانه اسناد رسمی شهرستان قزوین صادر و به مرتع‌داران به منظور اجرای طرح‌های مرتع‌داری واگذار می‌شود.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اضافه کرد: در اجرای طرح اصلاح، احیا و بهره‌برداری بهتر از مراتع، اراضی مرتعی در قالب طرح‌های مرتع‌داری به اهالی روستاها واگذار و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه و تحت نظارت این اداره مراتع واگذار شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: طرح واگذاری مراتع به نام مجریان طرح‌ها نتایج مثبتی را در احیا و اصلاح مراتع شهرستان به دنبال داشته و با صدور سند مالکیت مراتع به نام بهره‌برداران انگیزه مناسب برای اصلاح و احیا و حفظ مراتع در بین مجریان طرح‌های مرتع‌داری ایجاد شده است.
چگینی واگذاری مراتع به روستاییان را طرحی موفق در حفظ و حراست و بهره‌برداری بهتر از مراتع عنوان کرد و افزود: حفظ و حراست از مراتع و منابع طبیعی وظیفه قانونی و شرعی همه مردم بوده و مسئولیت مرتع‌داران در این زمینه بیشتر از سایر مردم است.
وی هدف از واگذاری طرح‌های مرتع‌داری به مجریان و بهره‌برداران را ارزیابی توان اکولوژیکی مرتع، اعمال مدیریت صحیح و اتخاذ روش‌های مناسب اصلاح و احیای مراتع، افزایش سطح درآمد بهره‌برداران و شناسایی استعدادهای جانبی استفاده از مراتع در راستای زنبور داری و گیاهان دارویی عنوان کرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول