اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان خبر داد:

اجرای 8 پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هشت پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار درعرصه‏های منابع طبیعی این استان اجرا شد.

اجرای 8 پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار در سمنان
سیدحسن میرعماد امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان از اجرای هشت پروژه احیا و اصلاح مراتع و مدیریت پایدار درعرصه‏های منابع طبیعی استان سمنان خبر داد.
وی اظهار کرد: در این راستا طرح‏های عملیاتی مانند قرق مرتع، بوته‏کاری، کپه‏کاری، تامین آب آشامیدنی دام در قالب پروژه‏های اصلاح و احیا مراتع و تهیه و اجرای طرح‏های مرتع‏داری اجرا شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: همچنین واگذاری طرح‏های مرتع‏داری به مجریان قانونی، ممیزی و تنسیق مراتع و صدور پروانه چرای دام، مدیریت چرا و کنترل کوچ، نظارت کارگاهی به اجرای طرح‏های مرتع‏داری و فعال‏سازی طرح‏های مرتع‏داری راکد در قالب پروژه مدیریت پایدار مراتع در چند سال اخیر اجرا شده است.
میرعماد با بیان اینکه سطح مراتع استان سمنان 3.74 میلیون هکتار است، اضافه کرد: مبلغ 2 میلیارد و 118 میلیون ریال اعتبار برای بخش مراتع این استان مصوب شده است.
وی تاکید کرد: این مبلغ با توجه به وسعت مراتع، میزان بهره‏برداری و حجم عملیات پیش‏بینی شده و پتانسیل‏های موجود برای اجرای پروژه‏ها پاسخ‏گوی نیاز این بخش نخواهد بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: مراتع استان سمنان ضمن برخورداری از فلور متنوع و پتانسیل تولید گیاهان مرتعی و دارویی دارای قابلیت گردشگری، جلوگیری از فرسایش بادی و آبی، حفظ منابع پایه آب و خاک و تولید علوفه است.
میرعماد افزود: این قابلیت‏ها به همراه سایر فاکتورهای زیست‏محیطی موجود اهمیت مراتع استان سمنان را دو چندان کرده است.
وی تصریح کرد: طرح‏های در دست اجرای اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 1390 شامل قرق مراتع در سطح 16 هزار و 180 هکتار، کپه‏کاری و کشت مستقیم در 87 هکتار، تامین آب آشامیدنی دام 70 دستگاه، ممیزی و تنسیق مراتع 120 هزار هکتار و تهیه طرح‏های مرتع‏داری 25 هزار هکتار است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان نظارت بر اجرای طرح‏های مرتع‏داری 375 هزار هکتار و مدیریت چرا و کنترل پروانه یک‏ میلیون و 89 هزار هکتار و فعال‏سازی طرح‏های راکد 50 هکتار را از جمله پروژه‏های در دست اجرای این اداره کل در بخش مراتع عنوان کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول