اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان خبر داد:

احداث 5 کیلومتر کمربند حفاظتی مراتع در تاکستان

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان گفت: در سال جاری پنج کیلومتر کمربند حفاظتی در عرصه‌های مرتعی شهرستان تاکستان ایجاد شده است.

احداث 5 کیلومتر کمربند حفاظتی مراتع در تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، علی عظیمی بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.ایجاد کمربند حفاظتی به منظور تفکیک زمین‌های اراضی ملی و مستثنیات مردم انجام شده است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تاکستان اضافه کرد: افزایش حاکمیت دولتی بر منابع ملی، ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری، حمایت و حفاظت از عرصه‌ها و کاهش دعاوی و مشکلات حقوقی از مزایای مهم این طرح است.
وی تصریح کرد: ایجاد کمربند حفاظتی برای اراضی ملی این شهرستان ضروری است و اجرای این طرح از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو جلوگیری می‌کند. عظیمی خاطر نشان کرد: اجرای این کمربند حفاظتی همچنین مرز بین اراضی ملی از اراضی کشاورزی، باغی و مسکونی را مشخص می‌کند؛ به کارگیری نیروی انتظامی و ایجاد یگان حفاظت، گشت و مراقبت و اطلاع‌رسانی، تأمین و تجهیز نیروی حفاظتی، پیشگیری حریق، تجهیز و مرمت ساختمان‌های حفاظتی، ساماندهی معادن، توسعه شبکه رادیویی و اطفاء حریق از جمله فعالیت‌هایی است که به منظور حفاظت از جنگل‌‌ها و مراتع توسط این اداره انجام می‌شود.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این منظور را 620 میلیون ریال ازمحل اعتبارات استانی عنوان کرد.
همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان قزوین، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از اجرای طرح کپه‌کاری در سطح 40 هکتار از مراتع این شهرستان خبر داد.   
یدالله بغدادی اضافه کرد: این طرح به منظور بهبود و اصلاح مراتع با مشارکت بسیج سازندگی استان قزوین اجرا شده است و در آن از بذور مرتعی استفاده می‌شود که برای بهبود و اصلاح مراتع و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک مفید است.
وی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح افزایش پوشش گیاهی برای کنترل فرسایش و رسوب، تولید علوفه و افزایش عمر مفید مخازن سد است.
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: جلوگیری از مهاجرت روستاییان، بهبود شرایط زیست محیطی و وضعیت اقتصادی آبخیزنشینان، جلوگیری از حمل رسوبات به مخازن سدها و افزایش عمر مفید آنها از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح کپه‌کاری است.
وی عنوان کرد: کاهش تأثیرپذیری آبخیزها نسبت به خشکسالی، کنترل هرز آب‌ها، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، تعدیل خسارات ناشی از سیلاب‌ها، جلوگیری از اتلاف آب در مناطق مورد نیاز، حفظ و بهره‌برداری مناسب از منابع آب و خاک به عنوان دو بستر طبیعی اصلی برای زندگی انسان‌ها و توسعه پایدار از جمله اهداف طرح‌های آبخیزداری بوده که انجام می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول