اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت؛

رشد 17 درصدی میزان درآمدهای مالیاتی وصولی استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: میزان درآمدهای وصول شده استان زنجان در شش ماه نخست سال جاری 17 درصد رشد داشته است.

رشد 17 درصدی میزان درآمدهای مالیاتی وصولی استان زنجان
ابوالفضل فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دلیل رشد درآمدهای استان تشکیل ستادها و کار گروه‌های اقتصادی مختلف و تلاش دستگاه‌های اجرایی در کسب درآمد استان زنجان است.
وی با اشاره به اینکه میزان درآمدهای غیر مالیاتی استان زنجان در شش ماهه نخست سال‌جاری 102 درصد بوده است، ادامه داد: این رقم دو درصد بیشتر از میزان مصوب شده آن برای شش ماهه نخست است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در ادامه با اشاره به  تشکیل ستاد استانی بودجه با راهبری استاندار زنجان یادآور شد: سازمان امور اقتصادی و دارایی، اداره کل امور مالیاتی و گمرک استان از اعضا این ستاد هستند.
وی هدف از تشکیل این ستاد را بررسی راهکارهای افزایش منابع بودجه‌ای استان زنجان عنوان کرد، افزود: در ستاد بودجه نحوه جلوگیری از هدر رفت منابع استان و راه‌کارهای استفاده بهینه و حداکثری از منابع استان بررسی می‌شود.
مدیرکل سازمان امور اقتصادی و دارایی استان زنجان تصریح کرد: بررسی رعایت اصول صرفه‌جویی در هزینه‌های دستگاه‌های دولتی دیگر وظیفه ستاد استانی بودجه است.
وی در ادامه با اشاره به تشکیل مرکز خدمات رسانی در استان زنجان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی و ارائه مشاوره‌‌های لازم به سرمایه‌گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی از مهم‌ترین وظایف خدمات مرکز سرمایه‌گذاری است.
لازم به ذکر است، انجام هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم با واحدهای اجرایی دستگاه‌های مرتبط با درخواست‌های سرمایه‌گذاری خارجی نیز از دیگر اقداماتی است که در مرکز سرمایه‌گذاری استان زنجان صورت می گیرد.
انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاران از جمله اعلامیه تاسیس، مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، پروانه‌های انشعاب مربوط به آب، برق، گاز و تلفن، پروانه اکتشاف و استخراج معادن از دستگاه‌های ذی‌ربط پیش از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از اقداماتی است که در این مرکز صورت می‌گیرد.
گفتنی است، مرکز سرمایه‌گذاری به منظور تسهیل و تسریع امور مربوط به سرمایه‌گذاری در استان به عنوان کانون مراجعه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و مرجع هماهنگی با سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و همچنین دستگاه‌های اجرایی که مجوزهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار را صادر می‌کنند، تشکیل شده است.
ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در زمینه رفع موانع و مشکلات مربوط به امر سرمایه‌گذاری به منظور رفع مشکلات و بهره‌گیری از حمایت‌های استاندار در راستای حل مشکلات موجود از مهم‌ترین وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان زنجان است.
پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه‌گذاری با سایر دستگاه‌های اجرایی نیز از دیگر وظایف مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول