اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری بجنورد:

شهرداری بجنورد درآمدهای پایدار ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست شهرداری بجنورد فقدان درآمدهای پایدار در شهرداری این شهر را از مشکلات و موانع توسعه شهری برشمرد و گفت: نبود درآمدهای پایدار توسعه این شهر را دشوار کرده است.

شهرداری بجنورد درآمدهای پایدار ندارد
کیوان دژهوت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: اکنون در بسیاری از شهرهای بزرگ کشور، شهرداری‌ها با برنامه ریزی دارای درآمدهای پایدار شهری شده که بجنورد از آن بی بهره است.
وی با بیان اینکه درآمدهای شهرداری صرفاً متکی به دریافت عوارض و واگذاری برخی از اماکن به عنوان راهبری به بخش خصوصی است، افزود: ایجاد درآمدهای پایدار و ثابت سبب شده تا این مراکز خدمات رسان بدون دغدغه مالی اقدام به خدمات رسانی به شهروندان کنند.
دژهوت تصریح کرد: واگذاری سهام و مشارکت سرمایه گذاران در طرح‌های شهری از مهم‌ترین جهت گیری‌ها برای ایجاد درآمدهای ثابت و افزایش اعتبارات شهرداری‌ها است.
وی با بیان اینکه حرکت‌هایی در سال‌های اخیر برای ایجاد درآمدهای پایدار شهری در شهرداری بجنورد آغاز شده است، گفت: این برنامه‌ها در قالب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری شهری بوده است.
سرپرست شهرداری بجنورد با بیان اینکه بزرگ‌ترین پروژه سرمایه گذاری شهری توسط شرکت هماک و مشارکت شهرداری در حال انجام است، افزود: این پروژه تفریحی، اقامتی و مسکونی دارای بخش‌های مختلف بوده که اجرای آن از سال گذشته هم‌زمان با سفر هیئت دولت آغاز شده است.
وی گفت: عملیات خاک برداری، اجرای بتن کف و همچنین فونداسیون این پروژه بزرگ سرمایه گذاری در حال اجرا بوده و هزاران تن میل‌گرد و مصالح نیز به محل پروژه انتقال یافته است.
دژهوت تصریح کرد: این طرح با سرمایه گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریال اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست آن تا دو سال آینده شود.
وی با اشاره به اینکه بوستان‌های ملی بش قارداش و باباامان بجنورد نیز برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری آماده است، گفت: سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر از این بوستان‌های ملی دیدن می‌کنند که اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در این مناطق علاوه بر افزایش مدت ماندگاری مسافران، به توسعه کسب و کار می‌انجامد.
وی همچنین ساخت مسکن‌های ارزان قیمت در بجنورد را از دیگر برنامه‌های سرمایه گذاری در این شهر عنوان کرد که شهرداری ضمن تهیه مجوزهای لازم در اجرای این طرح نیز مشارکت می‌کند.
دژهوت برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: شهرداری برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در این شهر با توجه به ظرفیت‌های این خطه آمادگی دارد.
شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی با دارا بودن دو منطقه شهرداری و همچنین شهرداری مهر، 177 هزار نفر جمعیت دارد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول