اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی زنجان خبر داد:

رتبه ششم زنجان در وصول درآمدهای استانی

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: در زمینه وصول درآمدهای استانی، استان زنجان رتبه ششم کشوری را دارد.

رتبه ششم زنجان در وصول درآمدهای استانی
ابوالفضل فلاح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: رتبه به دست آمده توسط استان زنجان در هفت ماهه نخست سال‌جاری به دست آمده است.
وی ادامه داد: میزان وصولی‌های درآمدهای استانی در هفت ماهه سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته دارای 116.7 درصد رشد بوده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان یادآور شد: این میزان رشد در استان زنجان در حالی است که متوسط رشد درآمدهای وصولی 31 استان کشور در هفت ماهه سال‌جاری 107 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه 90 درصد درآمدهای استان از محل مالیات است، افزود: در هفت ماهه سال‌جاری میزان درآمدهای مالیاتی استان در مقایسه با سال گذشته دارای 27 درصد رشد بوده است.
فلاح همچنین یادآور شد: سایر درآمدهای استان زنجان نیز در هفت ماهه سال‌جاری دارای رشد 33 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه 10 دستگاه استان در هفت ماهه گذشته کمتر از میزان مصوب وصولی داشته‌اند، ادامه داد: با برگزاری جلسات با نمایندگان  این ادارات، دلیل وصول نشدن درآمدها بررسی شده است.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان واگذاری برخی از امور به بخش غیر دولتی را یکی از دلایل وصول نشدن درآمدهای این دستگاه عنوان کرد و افزود: ملی شدن برخی از درآمدهای استان نیز از دیگر عوامل وصول نشدن درآمدها عنوان کرد.
وی فصلی بودن وصول برخی از درآمدها و همچنین غیر ارادی بودن وصول برخی از درآمدها را نیز از دیگر عواملی عنوان کرد که موجب وصول نشدن درآمدهای برخی از ادارات شده است.
فلاح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هشت دستگاه نیز بیش از میزان معین وصولی داشته‌اند، اضافه کرد: اداره گمرک زنجان از جمله دستگاه‌هایی است که بیش از میزان معین وصولی داشته است.
وی انتقال خون محیط زیست و استانداری را نیز از دیگر دستگاه‌هایی عنوان کرد که در هفت ماهه سال‌جاری بیش از میزان مصوب وصولی درآمد داشته‌اند.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان در ادامه با اشاره به جذب اعتبارات توسط ادارات مختلف استان یادآور شد: با آمارها و اطلاعات به دست آمده هفت دستگاه استان 100 در صد اعتبارات ابلاغی به دستگاه را جذب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه 14 دستگاه نیز اقدام به جذب 60 تا 90 درصد اعتبارات ابلاغی خود کرده‌‌اند، افزود: چهار اداره استان نیز 50 درصد از اعتبارات ابلاغی به دستگاه ذی‌ربط را جذب کرده‌اند.
فلاح همچنین یادآور شد: پنج دستگاه استان نیز اقدام به جذب کمتر از 50 درصد اعتبارات خود کرده‌اند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول