اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استانداری اصفهان:

وابستگی به درآمدهای نفتی کشور هنوز ادامه دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: وابستگی کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت ادامه داشته و بسیار بالا است.

وابستگی به درآمدهای نفتی کشور هنوز ادامه دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان شامگاه گذشته در مراسم تقدیر از 40 صادرکننده استان اصفهان بیان داشت: دولت گران اداره می‌شود و هزینه‌های آن بالا است و وابستگی کشور به درآمدهای حاصل از فروش نفت ادامه داشته و بسیار بالا است.
وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: هنوز جهاد اقتصادی در کشور به معنای واقعی آن صورت نگرفته و باید تلاش بسیاری برای رسیدن به یک اقتصاد پویا انجام داد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان افزود: روان‌سازی و دستیابی به ویترین‌های دنیا بسیار سخت و ناعادلانه است.
وی اضافه کرد: ماندگاری در عرصه بین‌المللی دشوار است ولی خارج شدن از آن بسیار آسان است.
 
*افزایش 245درصدی واردات به کشور
در ادامه این مراسم رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان در آغاز سخنان گفت: بهترین صادرکنندگان نمونه ملی استان، نمونه استان و قابل تقدیر در این جلسه حضور دارند.
عبدالوهاب سهل‌آبادی با اشاره به مشکلات بخش تولید و صادرات ادامه داد: نداشتن حمل و نقل ریلی یکی از معضلات تولید و صادرات استان است که باید به زودی این مسئله حل شود.
وی از ضایع شدن حقوق تولیدکننده سخن گفت و افزود: اجحاف در حق تولیدکنندگان است که اگر بتوان یک محصول خوب در داخل کشور تولید کرد ولی مشابه آن محصول از خارج وارد کشور شود.
این مسئول تاکید کرد: نسبت به سال گذشته میزان صادرات ما 47درصد افزایش یافته که در این میان نباید شاهد رشد 245درصدی واردات به کشور باشیم.
وی با اشاره به وظیفه اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی اصفهان وظیفه دارد 5 هزار تا 6هزار کارت بازرگانی خود را به 200 هزار تا 300هزار بازرگان موفق برساند.
سهل‌آبادی تصریح کرد: کاهش واردات، همدلی و مشارکت، ارایه مشاوره، تقویت بیمه‌ای از صادرات بین‌المللی از عوامل موثر در تقویت تولید داخلی و صادرات است.
وی اظهار داشت: در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان از بین 72 شرکت داوطلب بر اساس شاخصه‌های گوناگون و با نظارت کارشناسان هشت اداره مسئول در این زمینه، 22 شرکت به عنوان نمونه و 18 شرکت قابل تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول