اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب:

درآمدهای نفتی سبب غفلت از امور فرهنگی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با بیان اینکه فرهنگ کار، اداره و دیگر حوزه‌ها تحت الشعاع نفت قرار گرفته‌ است، گفت: وجود درآمدهای نفتی سبب غفلت از کار فرهنگی شده است.

درآمدهای نفتی سبب غفلت از امور فرهنگی شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت‌الاسلام میرزاحسین معتمدی‌فر صبح امروز در نشست شورای عمومی فرهنگ این شهرستان با اشاره به فرهنگ انبیای الهی اظهار داشت: ارائه تعلیمات ربانی و وحیانی به بشر، پیامد سازنده و مطلوب و ایجاد عشق و علاقه در انسان نسبت به خوبی‌ها از سه ویژگی بارز و عمده فرهنگ انبیا و جزو زیر ساخت‌های کار فرهنگی به شمار می‌رود.
وی افزود: جامعه باید به نقطه‌ای برسد که کارها را به امور فرهنگی مفید سوق و نسبت به بدی‌ها و منکرات تنفر ایجاد شود.
امام جمعه میناب با تشریح فرهنگ انبیا عظام الهی گفت: فرهنگ انبیا در طول تاریخ تنها مدافع نبوده بلکه در مواقعی مهاجم هم بوده است.
معتمدی‌فر پیچیدگی مفهوم و ماهیت فرهنگ را از مهمترین دلیل مظلومیت فرهنگ انبیای عنوان کرد و ادامه داد: برداشت‌ها از مقوله فرهنگ متفاوت و گوناگون است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب با اشاره به سخن رهبر انقلاب در مورد اهمیت فرهنگ و جنگ نرم افزود: هنوز فرهنگ و اهمیت آن توسط جامعه و متولیان جدی گرفته نشده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار، اداره و دیگر حوزه‌ها تحت‌الشعاع نفت قرار گرفته‌اند ادامه داد: وجود درآمدهای نفتی سبب غفلت از کار فرهنگی شده است.
امام جمعه میناب افزود: بسیاری از پروژه‌ها فاقد پیوست فرهنگی است در صورتی که در قرآن آمده که یکی از اولیای الهی سد را با پیوست فرهنگی افتتاح کرد.
وی گفت: مسکن مهر میناب و حتی برخی شهرک‌ها نیز فاقد پیوست فرهنگی هستند.
نماینده ولی فقیه در میناب همچنین بر اهمیت هفته مطبوعات و توجه به ارائه مطالب مفید در روزنامه‌های استان و بهره‌گیری از نویسندگان توانمند، حذف آداب و بدعت‌های غیرمتعارف و ناپسند از مراسم عروسی و روز پنجم محرم و جمع‌آوری مانکن‌های موجود در برخی لباس فروشی‌های میناب تاکید کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول