اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

دستیابی به هواپیمای جاسوسی آمریکا تسلط ایران را به رخ دنیا کشید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تشریح چگونگی کنترل هواپیمای جاسوسی آمریکا فرود آوردن سالم آن را نشانه قدرت و تسلط ایران دانست که به رخ دنیا کشیده شد.

دستیابی به هواپیمای جاسوسی آمریکا تسلط ایران را به رخ دنیا کشید
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین نجابت در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم که یکشنبه شب در تالار غدیر این دانشگاه برگزار شد، پیشرفت کشور در عرصه پژوهش‌های کاربردی را بی مثال دانست و اظهار داشت: در دهه اخیر پیشرفت‌های خارق العاده‌ای را در زمینه پژوهش‌های کاربردی داشتیم که موجب شده است سه درصد درآمد ناخالص ملی به تامین بودجه پژوهشی کشور اختصاص یابد.
وی در ادامه افزود: اختصاص این اعتبار عظیم، بیانگر اهمیت و کارآمد بودن پژوهش‌های کاربردی است و البته لازم به ذکر است که بودجه پژوهشی کشور در سال جاری از هفت دهم درصد در سالیان گذشته به یک و چهار دهم درصد افزایش یافته است.
این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه قدرت علمی ایران اسلامی روز به روز در حال افزایش است، گفت: برخی از بازرسین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدیدهای خود از سایت‌های هسته‌ای کشور، از پیشرفت علمی و دستیابی‌های کشور به فنون مختلف، ابراز شگفتی می‌کنند.
وی اظهار داشت: در تولید سانتریفیوژهای سایت فرد و علم روز کشور خودنمایی می‌کنند، به طوری که تمام قطعات سانتریفیوژهای این سایت در داخل کشور تولید شده است و زمانی که به نحوه عملکرد سانتریفیوژها نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که یک دستگاهی باید ساخته شود که بتواند 950 دور در ثانیه چرخش کند که همین امر ظرافت و حساسیت دستیابی به این علم را بیشتر می‌کند.
نجابت با بیان اینکه تمام این دستیابی‌ها در شرایطی حاصل شده است که همه چیز کشور وارداتی بوده و هیچ علمی در این زمینه به کشور وارد نشده است، اعلام کرد: تنها با استفاده از علم مهندسی معکوس و انجام پژوهش‌های کاربردی توانسته‌ایم این پیشرفت‌ها را به دست آوریم.
وی با اشاره به موفقیت‌های پژوهشی کشور در عرصه جنگ الکترونیک اظهار کرد: دستیابی به یک پهباد جاسوسی آمریکا تنها بخشی از قدرت نظامی و علمی کشور است که خود این امر موفقیتی بسیار چشمگیر است.
وی اضافه کرد: این پهباد در ارتفاعات 50 هزار پایی از سطح زمین که معادل 15 هزارمتر است، پرواز کرده و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و عملکردهای جاسوسی خود اقدام می‌کند که ردیابی آن برای سیستم‌های راداری امری غیر ممکن است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نفوذ به سیستم کنترل و هدایت این پهباد امری بسیار دشوار و نیازمند سطح علمی بسیار بالایی است، گفت: پس از قرار گرفتن پهباد در رادار نیروهای مسلح نسبت به هک کردن سیستم کنترل آن اقدام شد و سپس آن را در محیط دلخواه به کنترل خود درآوردیم.
وی افزود: این پهباد دو سیستم خطر دارد که سیستم نخست آن در لحظاتی پس از قطع ارتباط با مرکز کنترل صورت می‌پذیرد که فرمان پایان ماموریت و برگشت به آشیانه را برای پهباد صادر می‌کند و سیستم دوم در صورت ادامه عدم برقراری پهباد با مرکز کنترل در مدت زمان طولانی، فعال خواهد شد و سیستم خود انهدامی را فعال می‌کند و موجب انفجار پهباد می‌شود که نیروهای علمی و نظامی کشور هر دو سیستم را خنثی کردند و پهباد را صحیح و سالم به کنترل خود درآوردند.
نجابت با اشاره به تجهیزات پیشرفته پهباد جاسوسی آمریکا گفت: تجهیزات نصب شده در پهباد همان تجهیزات نصب شده بر روی بمب افکن‌ها و رادارهای پیشرفته جهان است که کنترل و مهندسی آن زمینه‌های گوناگونی از علم روز را برای ما روشن خواهد کرد.
وی در پایان از تسلط کامل کشور در عرصه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت و اظهار داشت: هم‌اکنون بر تمام مراحل استفاده از انرژی هسته‌ی تسلط کامل داریم و می‌توانیم در درمان بیماری‌های گوناگون از آن استفاده کنیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول