اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

کنترل هواپیمای جاسوسی قدرت دفاعی ایران و عجز غرب را نمایان کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین‌ گفت: کنترل پهپاد بی‌سرنشین آمریکایی قدرت دفاعی ایران و عجز غرب را نمایان کرد.

کنترل هواپیمای جاسوسی قدرت دفاعی ایران و عجز غرب را نمایان کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بررسی ویژگی‌های انسان پرهیزگار پرداخت و گفت: انسان متقی و پرهیزگار انسانی است که از نعمات دنیوی برای سفر آخرت بهره گیرد و سرمایه ذخیره ننماید. آنچه در این دنیا وجود دارد همه فانی است و تنها ذات حضرت حق می‌ماند پس برای سفر خود به دنیای باقی از مواهب این دنیا برچیند و بدانید تقوا بهترین ذات و توشه است.
امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان به ساحت مقدس امام عصر (عج) و نایب برحقش مقام معظم رهبری به اهمیت مورد توجه قرار دادن درس‌های عاشورا توسط شیعیان اشاره کرد و با تشبیه برخی نکات عاشورای حسینی افزود: یکی از صحنه‌‌های نورانی و درخشان کربلا عبودیت و بندگی خداوند متعال است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا (ع) و دیگر شهدای کربلا عبد صالح خداوند هستند و به هیچ وجه به غیر از خدا فکر نمی‌کردند شب عاشورا حضرت اباعبدالله الحسین به نماز، استغفار، دعا و تلاوت قرآن می‌پردازد.
محمودی تأکید کرد: نکته دیگر در واقعه عاشورا اطاعت و فرمانبرداری بی‌چون و چرا از امام زمان بود. شهدای کربلا این فرمانبرداری را به نمایش گذاشتند. در کربلا فضلیت به ولایتمداری و خودشناسی است و نژاد بر آن جایگاهی ندارد.
امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نکته سومی که برای قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مورد توجه است، اظهار داشت: مبارزه با تبعیض و قومیت‌گرایی نکته بارز دیگر حماسه عاشورای حسینی است. در کربلا می‌بینیم غلام و ارباب، سفید و سیاه، عرب و عجم همه و همه در یک ردیف قرار می‌گیرند.
محمودی نکته آخر واقعه کربلا را دین‌وری و عاطفه‌ستیزی دانست و تصریح کرد: بسیاری مواقع عواطف جلوی حق‌طلبی را می‌گیرد بسیاری افراد برای زن و فرزند خود از حق نمی‌گذشتند اما در کربلا چنین نشد و بسیاری عاطفه پدری را برای دفاع از امام زمان‌شان زیر پا گذاشتند و بسیاری از آنها شهادت فرزند و شوهر خود را دیدند و دم نزدند.

* باید دانشگاهها و مراکز  علمی ورامین تقویت شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود در ادامه با اشاره به ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح عنوان کرد:‌ حوزه و دانشگاه دو عنصر اساسی در پیشرفت کشور هستند و باید دانشگاهها و مراکز علمی شهرستان تقویت شوند و اگر موانعی وجود داشته باشد برطرف شود تا شاهد ارتقای علمی، فنی و اخلاقی حوزه و دانشگاه باشیم.
امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت:‌ پیام‌رسانی عاشورا در رأس همت این امام همام بود.

* کنترل پهپاد بی‌سرنشین آمریکایی قدرت دفاعی ایران و عجز غرب را نمایان کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه به پیروزی فرزندان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در به زمین نشاندن هواپیمای بی‌سرنشین آمریکایی در ایران اشاره کرد و گفت: این اقدام نیروهای نظامی ایران اقتدار کشور را به نمایش گذاشت که ایران یک هواپیمای بی‌سرنشین را به کنترل درآورده و به زمین می‌نشاند موضوع بسیار مهم و رسوایی امنتیی و نظامی برای آمریکا است. امروز ایران اسلامی به لطف خداوند متعال جزو معدود کشورهای دنیا در زمینه‌ پرنده‌های رادارگریز و بی‌سرنشین است.
وی در ادامه بیان داشت: کنترل این پهپاد پیشرفته نشاندهنده قدرت انقلاب اسلامی و عجز آمریکایی‌‌ها است و ما این عظمت که شایسته انقلاب اسلامی است را به فرزندان غیور ایران اسلامی تبریک گفته و از آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

* متروی ورامین علی‌رغم وعده‌های متعدد وضعیت روشنی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین با انتقاد از اجرایی نشده از برخی وعده‌های مسئولان کشوری و استانی در ارتباط با شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان به نیازهای مردم توجه جدی نمی‌کنند مسئله مترو علی‌رغم وعده‌های متعدد وضعیت روشنی ندارد قطارهایی که مردم را به تهران جابجا می‌کند دچار بی‌نظمی‌های مفرط هستند و به خواسته‌های مردم کم اهمیتی می‌شود.
امام جمعه موقت ورامین در پایان از همه مسئولان خواست بیشتر قدردان مردم ولایتمدار و جان برکف این خطه بوده و به وعده‌های خود جامع عمل بپوشانند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول