اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر تاکید کرد:

معرفی استان بوشهر به عنوان استانی علمی در کشور

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر این زمینه را دارد که به عنوان استانی در عرصه علم و فناوری در کشور و منطقه معرفی شود.

معرفی استان بوشهر به عنوان استانی علمی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز استان بوشهر این قابلیت را دارد که در عرصه‌های انرژی، زیست‌محیطی و دریایی صاحب‌نظر باشد.
وی افزود: امروز در کنار ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالا در استان بوشهر، زمینه‌ها و زیرساخت‌های تولید علم در این استان فراهم شده است.
جهانبخش اظهار داشت: لازمه پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار در هر کشوری توجه به پژوهش و تحقیق است که می‎تواند اساس و زیربنای توسعه پایدار را فراهم کند.
استاندار بوشهر یادآور شد: اکنون که در سال جهاد اقتصادی هستیم باید جهادگونه در عرصه علم و فناوری و با زیربنای پژوهش همت کنیم تا به جایگاه واقعی خود در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دست یابیم.
وی با اشاره به نمایشگاه پژوهش استان بوشهر بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس به عنوان یکی از غرفه‌های فعال شرکت کننده در این نمایشگاه بود که پیش از این موفقیت‌های ارزشمندی را در نمایشگاه ملی علم تا عمل کسب کرده بودند.
جهانبخش اضافه کرد: پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر در نمایشگاه ملی علم تا عمل دستاوردها و تولدیات خود را به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوریکه از طرف وزارت دفاع پروژه‌ای به آنها پیشنهاد شده است.
استاندار بوشهر گفت: اینها همان زمینه‌هایی است که در استان بوشهر در این عرصه فراهم شده است.
وی اظهار داشت: انتظار این است که محققان و پژوهشگران ما با این رویکرد که استان بوشهر به مرجع علمی تبدیل شود در این عرصه‎ها فعالیت کنند.
جهانبخش افزود: آمادگی این را داریم که در کنار دستگاه‌ها، بنیاد نخبگان و مراکز علمی و آموزشی و دانشگاه‌ها از پژوهشگران استان حمایت کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم همه این فعالیت‌ها در راستای توسعه پایدار استان و عزت ایران اسلامی باشد.
استاندار بوشهر یادآور شد: برگزاری این نمایشگاه‌ها و عرضه این فناوری‌ها که با تلاش گمنام پژوهشگران و نخبگان استان به دست آمده است، در این راستا بسیار تاثیرگذار است.
جهانبخش ادامه داد: نخبگان پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر موفق شدند سطح شیب‌دار بسیار علمی بسازند که می‌تواند در کشور الگویی باشد.
وی تصریح کرد: نباید اینطور باشد که همیشه نیازهای خود را از مرکز تهیه کنیم بلکه باید به گونه‌ای تولید علم داشته باشیم که دیگر استان‌ها از ما خردی داشته باشند.
استاندار بوشهر تاکید کرد: در کنار سایر دستگاه‌ها برای حمایت از دانشمندان، نخبگان و پژوهشگران استان بوشهر رسانه ملی در انعکاس این یافته‌ها و موفیت‌ها همت بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول