اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

ناوشکن جماران اقتدار علمی و دفاعی ایران را به رخ دنیا کشید

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن جماران اقتدار علمی و توانمندی‌های دفاعی ایران را به رخ دنیا کشید.

ناوشکن جماران اقتدار علمی و دفاعی ایران را به رخ دنیا کشید
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش با اشاره به بازگشت ناوگروه شانزدهم اعزامی به خلیج عدن اظهار داشت: تفاوت این ناوگروه با دیگر ناوگروه‌ها حضور ناوشکن تماما ایرانی جماران در آن بود.
وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های ناوگروه شانزدهم به واسطه حضور ناوشکن جماران اقتدار علمی و توانمندی‌های دفاعی ایرانی اسلامی بوده است.
فرمانده نیروی دریای ارتش افزود: در پی حضور ناوشکن جماران در آب‌های بین‌المللی همگان به توانمندی‌های ایرانی در عرصه علمی و فناوری پی بردند.
وی با بیان اینکه ناوگروه اعزامی علاوه بر انجام موفقیت‌آمیز ماموریت خود که همان تامین امنیت خطوط تجاری است موفق بوده است، توانسته است پیام صلح و دوستی ملت ایران را نیز به دنیا مخابره کند.
سیاری افزود: زمانی که ارتش‌های 35 کشور دنیا در عرصه آب‌های بین‌المللی، ناوگروه‌های ایرانی و به ویژه ناو جماران را محک می‌زنند خود عمیقا به دستاوردهای فناوری‌های مورد استفاده در این ناوشکن ایرانی پی می‌برند.
وی ادامه داد: حضور در عرصه آب‌های دور خواهان برخورداری از فناوری‌های بالاست که باید گفت: ناوشکن جماران نیز از این قابلیت برخوردار است.
وی ادامه داد: ملت ایران پس از تحریم‌ها متوجه شد که خود می‌تواند به اقتدار و استقلال علمی برسد.
به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش این نیرو توانمندی ساخت شناورها در بعد سطحی و زیر سطحی را دارد.
وی با بیان اینکه استمرار حضور ناوگروه‌های اعزامی ارتش در آب‌های دور موضوعی مشخص است، یادآور شد: این حق ماست که در آب‌های آزاد و دور حضور داشته باشیم.
وی همچنین به اعزام ناوگروه 17 ارتش اشاره کرد و گفت: این ناوگروه نیز هم‌اکنون در راه خلیج عدن است.
وی پایان سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: رزمایش نداجا در پیش است که اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از روز شنبه آینده انجام می‌گیرد.
وی یادآور می‌شود ناوگروه اعزامی ارتش به خلیج عدن شامل ناوشکن جماران و ناو بندرعباس پس از 70 روز دریانوردی دقایقی پیش در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش مورد استقبال فرماندهان ارتش نماینده ولی فقیه در هرمزگان و شورای تامین این استان قرار گرفت.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول