اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط شهرستان آستارا خبر داد:

کشف یک تن مواد غذایی غیرمجاز در آستارا

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان آستارا از کشف و جمع‌آوری بالغ بر یک تن مواد غذایی و بهداشتی غیرمجاز از سطح واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد.

کشف یک تن مواد غذایی غیرمجاز در آستارا
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، مجید میزانی در جلسه بهداشت این شهرستان با اشاره به اقدام‌های شبکه بهداشت شهرستان درباره جمع‌آوری محصولات غیرمجاز غذایی و بهداشتی در آستارا، اظهار داشت: در قالب طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی، بازرسان شبکه بهداشت و درمان در چندین نوبت از تمام واحدهای صنفی آستارا و لوندویل بازرسی کردند.
وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها حدود 500 کیلوگرم انواع مواد غذایی و 500 کیلوگرم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی غیر مجاز کشف و ضبط شده است.
این مسئول، مواد غذایی کشف شده را شامل انواع بیسکویت، کلوچه، نوشابه، آب میوه، دلستر، ماکارونی، مغزگردو، روغن مایع، رب گوجه، لبنیات و انواع ادویه جات تقلبی و دست‌ساز عنوان کرد.
وی افزود: اتمام تاریخ انقضا، نداشتن پروانه بهداشتی،تقلبی بودن و فاسد شدن مواد غذایی و بهداشتی از جمله دلایل غیرمجاز بودن آنها بوده است.
به گفته میزانی، پس از جمع‌آوری، تمام اقلام غیر مجاز در محوطه شبکه بهداشت و درمان آستارا معدوم و پرونده 17 نفر از صاحبان اماکن صنفی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
وی درباره کشف لوازم بهداشتی و آرایشی غیرمجاز بیان داشت: این اقلام شامل 350 عدد شامپو ضد شوره تقلبی خارجی، انواع نرم کننده، کرم ضدآفتاب، انواع رنگ مو و ادکلن و دیگر اقلام آرایشی بوده که به دلایلی مانند تقلبی بودن و اتمام تاریخ انقضا جمع‌آوری شد.
مسئول بهداشت محیط آستارا اضافه کرد: علاوه بر واحدهای صنفی، رستوران‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و دیگر مراکز اقامتی سطح شهرستان نیز به صورت مستمر توسط بازرسان این شبکه مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
وی از صاحبان صنفی خواست تا به هنگام خرید کالاهای خارجی مراقب فروشندگان غیرمجاز باشند و کالای مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و شناخته شده تهیه کنند.
میزانی تصریح کرد: در بین مواد غذایی کشف شده، حدود 90 بسته چای خارجی دو غزال تقلبی نیز وجود داشت که خریدار به هنگام خرید کلی به دلیل قیمت پایین آن متوجه تقلبی بودن این نوع چای نشده بود.
شهرستان مرزی آستارا با 40 کیلومتر مرز با جمهوری آذربایجان تنها مرز زمینی گیلان با دنیای خارج است که بیش از 3 هزار واحد صنفی دارد و حدود نیمی از آنها در بازار بزرگ ساحلی این شهر و بازارچه‌های حاشیه آن قرار دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول