اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته درمان و بازپروری مراکز اعتیاد اردل خبر داد:

بیکاری عمده‌ترین علت گرایش جوانان اردلی به اعتیاد

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته درمان و بازپروری مراکز اعتیاد گفت: با توجه به بررسی آمار مراجعه‌کنندگان به کلینیک ترک اعتیاد این شهرستان، بیشترین علت گرایش جوانان به اعتیاد بیکاری عنوان شده است.

بیکاری عمده‌ترین علت گرایش جوانان اردلی به اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد خاکسار در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، اظهار داشت: در مدت یک ماهه گذشته افزون بر 27 نفر در این شهرستان به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه مواد مخدر و اعتیاد به آن قبل از هر چیز بنیان خانواده و اجتماع را سست و نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: کار فرهنگی لازمه و ضرورت مبارزه با مواد مخدر است و خانواده‌ها می‌توانند با نظارت و کنترل بر رفت و آمد و عملکرد فرزندان خود نقش موثری ایفا کنند.
خاکسار اظهار داشت: با توجه به بررسی آمار مراجعه‌کنندگان به کلینیک ترک اعتیاد این شهرستان، بیشترین علت گرایش جوانان به اعتیاد بیکاری اعلام شده است.
دبیر کمیته درمان و باز پروری مراکز اعتیاد اردل افزود: بر همین اساس برگزاری دوره‌های مشاوره لازم در راستای یادگیری حرفه با همکاری مراکز فنی و حرفه‌ای می‎تواند گام موثری در کاهش آمار معتادان این شهرستان باشد.
خاکسار با بیان اینکه اعتیاد علاوه بر بیماری اجتماعی یک بیماری روانی است، گفت: اعتیاد علاوه بر بیماری اجتماعی از یک جنبه دیگر یک بیماری روانی است، چراکه شخص مبتلا به مواد مخدر خود را به صورت فردی وابسته به مواد مختلف که داری اثرات جسمی هستند، نشان می‎دهد.
وی خاطرنشان کرد: اغلب افراد معتاد همزمان به اختلالاتی همچون بیماری‎های روان‌پزشکی مبتلا هستند که این مهم مراقبت‌های لازم در راستای پیشگیری و یا درمان آن را بیش از پیش ضروری می‎سازد.
خاکسار با بیان اینکه مصرف مواد مخدر بدن فرد معتاد را نسبت به آن مواد مقاوم می‎کند، افزود: بدون تردید مصرف مواد مخدر بدن فرد معتاد را نسبت به آن مقاوم کرده و در چنین مواقعی فرد معتاد، یا مقدار ماده مصرفی خود را افزایش داده و یا به مصرف انواع مواد مخدر قویتر تمایل می‌یابد.
وی بر ضرورت توسعه مراکز درمان اعتیاد در این شهرستان تاکید کرد و گفت: پیشگیری از اعتیاد نیازمند تلاش همه‌جانبه آحاد جامعه به ویژه مسئولان اجرایی ذیربط است.
دبیر کمیته درمان و باز پروری مراکز اعتیاد اردل همچنین خواستار برخورد قاطع و قانونی با افرادی شد که به اشکال مختلف از توزیع کنندگان مواد مخدر در این شهرستان حمایت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول