اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد:

بسیج امکانات دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم استفاده از همه توان، امکانات و ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد.

بسیج امکانات دستگاه‌ها برای پیشگیری از اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با قدردانی از دست‌اندرکاران تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان اظهار کرد: این سند با تلاش دستگاه‌های عضو کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهره‌مندی از نقطه نظرات اساتید، صاحب‌نظران و کارشناسان خبره استان تهیه شده و مجموعه تقریباً کامل و قابل دفاعی است، اما همانند همه طرح‌ها دارای اشکالات و نواقصی است که باید قبل از نهایی شدن برطرف شوند.
وی با بیان این که راه مقابله با هر ناهنجاری شناسایی عوامل بروز این ناهنجاری و برنامه‌ریزی برای از بین بردن آن است، افزود: بررسی اولیه سند جامع پیشگیری اعتیاد استان نشان می‌دهد که ریشه‌ها و عوامل بروز اعتیاد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
استاندار قم با اشاره به نقش موثر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مباحث مربوط به پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: استفاده از ابزارهای فرهنگی هنری در زمینه پیشگیری و فرهنگ سازی نکته مهم و تاثیر‌گذاری است که باید به شکل پر رنگ‌تری در تدوین سند مذکور دیده شود.
‌موسی‌پور با اشاره به اینکه امر مبارزه با مواد مخدر نباید محدود به یک یا چند دستگاه باشد، ادامه داد: لازمه داشتن شهری پاک و سالم و درخور شان ام‌القرای جهان اسلام و آبروی نظام، استفاده از همه توان، امکانات و ظرفیت دستگاه‌های استان برای پیشگیری و مقابله با پدیده خانمانسوز اعتیاد است.
وی با تاکید بر تقدم اصل پیشگیری بر مبارزه خاطرنشان کرد: در کنار برنامه‌های آموزشی و پیشگیری باید بحث افزایش هزینه‌های مصرف مواد مخدر و سخت کردن زمینه‌های دسترسی به این گونه مواد نیز مد نظر قرار گیرد.
استاندار قم با اشاره به لزوم توجه به اثر‌بخشی برنامه‌های اجرایی مبارزه و پیشگیری گفت: برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه به‌جا و اثر‌بخش، محدودیتی وجود نداشته و استان به جد از این گونه اقدامات و فعالیت‌ها حمایت خواهد کرد.
‌موسی‌پور با تاکید بر ضرورت نگاه همه جانبه و دقیق به تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد استان به عنوان نقشه راه اضافه کرد: برنامه‌های مبارزه و پیشگیری استان نباید متوقف به تدوین نهایی این سند باشد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول