اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران خبر داد:

ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد

خبرگزاری فارس: استاندار تهران از ایجاد اشتغال برای بهبود یافتکان از دام اعتیاد خبر داد.

ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مرتضی تمدن عصر امروز در نشست مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران و شهرستان اسلامشهر که در محل یک شرکت تولیدی در بخش  چهاردانگه شهرستان اسلامشهر برگزار شده بود، ‌اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان در استان تهران ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان و افراد رها شده از دام اعتیاد است.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و اشتغالزایی برای افراد بهبود یافته، مانع از برگشت مجدد این افراد به سوی مصرف مواد مخدر شده و آثار و تاثیرات روحی و روانی بسیاری مثبتی را بر روی این افراد ایجاد می‌کند.
تمدن گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا با کمک بخش خصوصی و مسئولان نهادها و ارگان‌های دولتی، طرح‌های اشتغالزایی در جهت ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته و رها شده از دام اعتیاد بیشتر اجرایی شود و موانع و مشکلات فرا روی کارآفرینان برداشته شود.
وی تصریح کرد: ما از طر‌ح‌های اشتغالزایی و افراد کارآفرینی که داوطلبانه و با انگیزه بالا برای خدمت در جهت ایجاد اشتغال بهبود یافته‌گان از بلای خانمان سوز اعتیاد باشد،  همه گونه همکاری و مساعدت کرده و مورد حمایت‌های لازم قرار خواهیم داد، به شرطی که تعدادی از افراد بهبود یافته را به کارگیری کنند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بیان داشت: از محل اعتبارات  بنگاه‌های زودبازده و مشاغل خانگی بخش قابل توجهی، به طرح‌های اشتغالزایی که در جهت به کارگیری بهبود یافتگان است اختصاص داده خواهد شد.

*کارآفرینان از معافیت‌های مختلف نیز برخوردار می‌شوند
وی افزود: در این راستا کارآفرینانی که معتادان بهبود یافته را به کار گیرند از معافیت‌های مختلف برخوردار خواهند شد.
این مسئول گفت: در جهت رفع موانع و مشکلات فرآروی کار آفرینان، در صورت نیاز و لزوم از اختیارات شورای هماهنگی، استاندار، فرمانداران استفاده خواهد شد و تخفیفات  ویژه‌ای در مباحث مختلف اعطا خواهد شد و با تشکیل کارگروهی در حوزه معاونت توسعه  منابع انسانی، موانع و مشکلات در زمینه جذب و استخدام نیرو در مراکز دولتی ( از قبیل مصاحبه، گزینش و... ) اعمال می‌گردد، شناسایی و برطرف خواهد شد .
استاندار تهران خطاب به فرمانداران و اعضای شورا هماهنگی تاکید کرد: اگر تنها همین مصوبه رفع موانع و حمایت از کارآفرینانی که برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد ایجاد  اشتغال می‌نمایند، اجرایی وعملی شود از تمام جلسات روزانه در طی ایام یک سال شورای مبارزه با مواد مخدر ارزشمندتر بوده و ثواب و اجر دنیا و آخرت را برای همگان در بر خواهد داشت.
تمدن بیان داشت: طی چند روز آینده یک بسته حمایتی از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران برای تمامی شهرستان‌های این استان تهیه و تدوین خواهد شد که در آن موارد معافیتی مختلف قانونی، از قبیل سهم بیمه کارفرمایان، عوارض و توافقات و... برای اجرایی شدن ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول