اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حجت‌الاسلام علیخانی در نطق میان دستور:

کارگران قزوینی مثل توپ بین وزارت تعاون و ریاست جمهوری پاسکاری می‌شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قزوین گفت که کارگران استان قزوین مثل توپ بین وزارت تعاون و معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری پاسکاری می‌شوند.

کارگران قزوینی مثل توپ بین وزارت تعاون و ریاست جمهوری پاسکاری می‌شوند
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) طی نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه بحث امروز بنده بیشتر به مسائل کارگران و حوزه انتخابیه ارتباط دارد، اظهار داشت: اولین مسئله در مورد کارگران شریف استان قزوین است که به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ یک گروه آنهایی هستند که در حال بازنشستگی هستند که دولت بارها در مورد آنها مصوبه داشته ولی متاسفانه این کارگران شریف، مثل توپی شده‌اند بین وزارت رفاه و تعاون و تامین اجتماعی و معاونت برنامه ریزی دولت.

وی افزود: هزار و 50 نفر از کارگران که در 4 تا 5 کارخانه کار می‌کردند، در حال بازنشستگی‌‌اند؛ ولی نمی‌دانیم مسئول اینها چه کسی است.

علیخانی ادامه داد: وزارت تعاون و رفاه، کار را به معاون برنامه‌ریزی دولت می‌سپارند و دولت هم کار را به تامین اجتماعی پاس می‌دهد؛ ما کاری نداریم که چه کسی باید مشکل را حل کند.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: مسئول واقعی شما هستید؛ گوش اینها را بگیرید و از آنها جواب بخواهید تا تکلیف این کارگران شریف حل شود.

نماینده مردم قزوین با بیان اینکه ما نمی‌توانیم پاسخگوی کارگران باشیم، خطاب به رئیس‌جمهور اضافه کرد: شما در پیشگاه خدا و ملت باید جوابگو باشید.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کارگرانی هستند که حقوق نگرفته‌اند و کارخانه‌های آنها هم در حال تعطیلی است؛ بنده چند روز پیش در شهر صنعتی الوند بودم که باید بگویم متاسفانه این شهر مثل یک شهر مرده می‌ماند در حالی که در گذشته در آنجا کارگران در رفت و آمد بودند و ماشین‌ها کارگران را جا به جا می‌کردند ولی امروز این شهر مثل قبرستان شده است.

علیخانی اضافه کرد: ‌پول‌ها چه شد؛ معلوم نیست ‌پول‌ها را چه کسی خورده است. ‌برخی افراد به بهانه اینکه می‌خواهند صنعت کشور را راه بیندازند، از برخی پول‌ها استفاده می‌کنند.

نماینده مردم قزوین همچنین اظهار داشت: برای کشور و دولت ما مصیبت بزرگی است که کسی نداند درآمدش چقدر است؛ من می‌دانم که درآمد این کشور ظرف 5 و 6 سال ‌500 میلیارد دلار از نفت است که من نمی‌دانم کجا مصرف شده است.

علیخانی به مشکلات تعدادی از وزارتخانه‌های کشور مثل وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: پیمانکاران از وزارت نیرو طلب‌کاراند، ولی وزارت نیرو پول ندارد؛ دولت باید به داد پیمانکاران و طلبکاران این وزارتخانه برسد.

وی اظهار داشت: آقای شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت که 3 میلیارد دلار از درآمدی که تحقق پیدا کرده، از مازاد نفت سهم وزارت بهداشت و درمان آست که این مبلغ بخش زیادی از مشکلات بخش بهداشت و درمان و بیمه‌های مردم را حل می‌کند.

علیخانی گفت: می‌گویند که استاندار قزوین عوض شده است، اما برای ما فرق نمی‌کند، چراکه هم این استاندار را قبول داریم و هم استانداری که می‌خواهد بیاید و می‌گویند آدم خوبی است را ‌‌‌قبول داریم ولی استان بلاتکلیف است و باید تکلیفش روشن شود.

نماینده مردم قزوین افزود: استان قزوین گناهی ندارد و باید سریعتر تکلیف‌اش معلوم شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی مشکلات و نارسایی‌ها در شهرهای مختلف قزوین وجود دارد که با کمال تاسف باید بگویم دولت در این زمینه به وعده‌ها و مصوبات خود عمل نکرده است.

علیخانی در پایان به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه‌اش اشاره کرد و از مسئولین اجرایی کشور خواست که برای حل این مشکلات چاره اندیشی کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول