اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در فارس خواستار شد:

بازیابی حلقه‌های مفقوده بین علم، تجارت و صنعت

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: باید حلقه‌های مفقوده بین علم، تجارت و صنعت پیدا شود.

بازیابی حلقه‌های مفقوده بین علم، تجارت و صنعت
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان فارس اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران جهاد علمی خود را آغاز کرده و وارد یک مسابقه در عرصه تولید علم با جامعه جهانی شده است.
امام جمعه شیراز افزود: اگرچه این دوئل در آغاز راه قرار گرفته و سختی‌های نخستین و ویژه خود را دارد اما افق بسیار روشنی پیش روی این جهاد است.
وی با اشاره به توجه ویژه پیامبر اسلام (ص) به بحث تعلیم و تربیت و آموزش گفت: از همان روزهای نخست رسالت و بعثت پیامبر (ص) شاهد توجه جدی ایشان به مباحث تعلیم و تربیت بوده‌ایم که این مهم بیانگر این است که تعلیم و پژوهش از آموزه‌های دینی ما مسلمانان محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به شرایط دوران صدر اسلام خاطرنشان کرد: زمان جنگ بدر جامعه مسلمانان در شرایط بد اقتصادی قرار داشت تا حدی که از بستن کمربند و غلاف شمشیر و حتی پوشیدن کفش در جبهه‌ها نیز عاجز بودند و در همین دوران بود که پیامبر اکرم (ص) اسرای باسواد اهل مکه را مامور آموزش دادن به مسلمانان کرده بود.
وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) به آموزش بانوان نیز نگاه ویژه‌ای داشت و برای آموزش زنان نیز معلمانی را مامور کرده بود.
ایمانی ادامه داد: توجه ویژه پیامبر اکرم (ص) به مسئله آموزش زمینه‌ساز این شد که از قرن سوم تا پایان قرن هشتم قمری اقدامات بزرگی در عرصه علم و پژوهش در دنیای اسلام رخ دهد که حاصل اقدامات صورت گرفته، فعالیت معلمان بزرگی در جامعه بشری است.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به جمله معروف مداد عالم بر خون شهیدان ترجیح دارد، بیان داشت: در صورتی این ارجحیت وجود دارد که عالم نیز مانند شهید گرانبهاترین سرمایه خود را به جامعه اسلامی تقدیم کند.
وی خاطرنشان کرد: در واقع عالم زمانی هم‌رده با شهدا قرار می‌گیرد که رنج اهدای وقت، فکر و استعداد خود را در راه حق متحمل شود.
نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: با شکل‌گیری جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) نیز با جمله «اگر بخواهید می‌توانید» جامعه را متوجه استعدادهای خود کرد.
وی ادامه داد: در ادامه مسیر انقلاب مقام معظم رهبری نیز چراغ راه جهاد علمی را برای ما روشن کردند که این مهم موجب تحول در نظام آموزش و پرورش، حوزه، دانشگاه و علوم انسانی که بستر حرکت ترقی جامعه ماست، شد.
ایمانی اضافه کرد: اگرچه در حال حاضر در آغاز راه هستیم و فاصله بسیاری تا پیشرفت‌های علمی چشم‌گیر داریم اما امید است این حرکت با سرعت ادامه یابد.
وی اظهار داشت: امید است با حضور دانشگاهیان، اساتید، دانشجویان و محققان حوزه و دانشگاه راه‌های طرقی را طی کنیم ضمن اینکه مسئولان اجرایی نیز باید شرایط و اعتبارات لازم را فراهم کنند.
امام جمعه شیراز در ادامه خواستار به صحنه آمدن بخش خصوصی برای یافتن حلقه‌های مفقوده بین علم، تجارت و صنعت شد و این امر را زمینه پیشرفت و شکوفایی بیشتر علمی کشور دانست.
وی تصریح کرد: از دانشگاه شیراز که مقام معظم رهبری آن را دارالعلم خوانده‌اند انتظار بیشتری می‌رود تا بتواند موقعیت ویژه پیشرفت‌های علمی را به جامعه نشان دهد.
امام جمعه شیراز در پایان خواستار ارتباط بیشتر دانشگاه با مردم و حضور پررنگ‌تر در عرصه در راستای رفع نیازهای جامعه شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول