اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان خبر داد:

تسهیل در تجارت کالاهای ته‌لنجی در اروندکنار

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان از تسهیل در روند تجارت کالاهای ته‌لنجی در اروندکنار با حضور کارشناسان بهداشت در این منطقه خبر داد.

تسهیل در تجارت کالاهای ته‌لنجی در اروندکنار
بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بندر اروندکنار شهر و بخشی در شهرستان آبادان و در استان خوزستان است.
وی افزود: این شهر در پنجاه کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته‌ و دارای ذخایر نفتی غنی است.
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اهمیت این بندر تجاری تصریح کرد: این شهر بندری، دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج‌های کوچک است.
وی با بیان اینکه اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع شده و واپسین بندر ایران در کرانه اروندرود است گفت: اروندکنار در 52 کیلومتری جنوب آبادان و در حدود 300 متری خاک کشور عراق قرار دارد.
ایلخاص‌زاده همچنین اضافه کرد: اروندکنار شامل دو بخش شمالی و جنوبی بوده و در زمان جنگ ایران و عراق، در منطقه عملیاتی والفجر هشت قرار داشته است.
وی با بیان اینکه بزرگترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که در سال 1387 به بهره‌برداری رسیده خاطرنشان کرد: این بندر، اسکله پهلوگیری به طول 116 متر، اسکله خدماتی به طول 32 متر و بیش از 60 متر اسکله پلکانی پهلوگیری دارد.
فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه این بندر قابلیت پهلوگیری بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی را دارد ادامه داد: رسیدگی به مشکلات و موانع در پیش‌روی واردات و صادرات در این بندر بزرگ از مدت‌ها پیش در دستور کار قرار داشته است.
وی تصریح کرد: در این راستا با همت مسئولان این منطقه جلسات متعدد برگزار و تصمیمات قابل قبولی اخذ شد که همگی در راستای ارتقای سطح تجاری و اقتصادی این بندر و رفاه حال شهروندان این منطقه است.
ایلخاص‌زاده افزود: اطلاع‌رسانی کامل در خصوص ضوابط و مقررات کالا قبل از واردات از طریق شبکه بهداشت و درمان آبادان، اختصاص محل به‌منظور استقرار کارشناسان شبکه بهداشت از طریق مدیریت بنادر شهرستان آبادان از جمله تصمیمات جلسات رسیدگی به مشکلات این بندر بوده است.
وی در ادامه گفت: همچنین تسهیل در روند تخلیه کالا و بازار گمرک و اعمال ضوابط لازم در راستای تسهیل در روند کالاهای ته‌لنجی نسبت به پذیرش گواهی باسکول مستقر در رمیله از طریق مدیریت گمرک شهرستان آبادان از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در زمینه روند رو به رشد اقتصادی در این بندر است.
فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه توجه هر چه بیشتر در این بندر می‌تواند زمینه‌ و بسترهای سرمایه‌گذاری مناسبی را ایجاد کند گفت: اشتغال از معضلاتی ا‌ست که نه تنها جوانان این منطقه بلکه بسیاری از شهرهای را به خود درگیر کرده و صد البته که این خطه می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال مناسب و مطلوب برای افراد جویای کار باشد.
وی افزود: همچنین راهکار لازم به‌منظور حل مشکلات واردات و صادرات از محل بندر تجاری با موضوع کسر هزینه انتقال کالا به انبار، افزایش حجم واردات کالاهای ته لنجی، کاهش زمان رسیدگی آزمایشات اداره بهداشت به موادغذایی، بررسی روند صادرات احشام، تدارک دو سکوی آهنی و تخصیص مکان برای استقرار کارشناسان شبکه بهداشت ارائه و به زودی توسط مسئولان اجرایی اعمال می‌شود.
ایلخاص‌زاده در پایان اظهار داشت: امیدواریم با حمایت و تعامل هر چه بیشتر مسئولان شهری و استانی شاهد ارتقای بیش از پیش منطقه اروندکنار و رفاه حال شهروندان آن باشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول