اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست 5 ساعته مسئولان و اصحاب رسانه اردکان ـ 1

فرماندار اردکان: ‌اردکان ‌پایلوت برگزاری انتخابات رایانه‌ای ‌در یزد می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار اردکان گفت: به احتمال زیاد اردکان به عنوان پایلوت برگزاری انتخابات رایانه‌ای در استان یزد انتخاب می‌شود.

فرماندار اردکان: ‌اردکان ‌پایلوت برگزاری انتخابات رایانه‌ای ‌در یزد می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، فرماندار اردکان ظهر امروز در نشست خبری اصحاب رسانه در شهرداری اردکان با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و شهرستان اردکان و 15 نفر از اصحاب رسانه، وبلاگ‌نویسان و نویسندگان، بحث اطلاع‌رسانی را امری ضروری و ارزشمند عنوان کرد.
احمدکمالی از پرداخت 17 میلیارد ریال به دهیاری‌های شهرستان اردکان خبر داد و افزود: ارتقاء سطح خدمت‌رسانی در این حوزه‌ها از جمله سیاست‌های فرمانداری اردکان طی یک سال و نیم گذشته بوده است.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد، اردکان این دوره نیز دارای حوزه و نماینده مستقل در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.
فرماندار اردکان همچنین با اشاره به اعلام شورای نگهبان مبنی بر اینکه در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه، انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود، اظهار داشت: به احتمال زیاد شهرستان اردکان به صورت شهر پایلوت در استان یزد انتخاب می‌شود و جزو یکی از این حوزه‌ها خواهد بود.
کمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فضای فعال مجازی اردکان از همه فعالان عرصه وبلاگ‌نویسی و مدیران سایت‌ها و جراید این شهرستان خواست تا در آستانه انتخابات اخلاق، معرفت و شئون اسلامی را رعایت کنند و اخلاق و انصاف و مدارا را به هیچ عنوان زیرپا نگذارند.
وی تصریح کرد: برخی وبلاگ‌های بی‌شناسنامه به نوعی به افراد مختلف اتهام می‌زنند و چنانچه این روند در آستانه انتخابات ادامه یابد، برخورد قانونی و قاطع با آنان صورت خواهد گرفت.
فرماندار اردکان با بیان اینکه احساس می‌شود جو مناسبی در فضای مجازی شهرستان اردکان حاکم نیست، تاکید کرد: کار خبرنگاری بر پایه بی‌طرفی و انصاف استوار است و به جاست فعالان این عرصه خطیر در انتشار مطالب خود رضایت خداوند، انسانیت و قانون اساسی جمهوری اسلامی را مدنظر داشته باشند.
رئیس شورای شهر اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه کار کردن در اردکان سهل و ممتنع است، گفت: اردکان شهر بزرگی نیست و به این دلیل نظارت مسئولان بر امور بیشتر و راحت‌تر است و از یک طرف هم نظارت مردم بر مسئولان بیشتر است.
امرالله امراللهی بر رعایت احترام متقابل در جامعه تاکید کرد و افزود: برخی اوقات در سطح شهر حرف‌هایی می‌شنویم که به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی با بیان اینکه تصمیمات شورای شهر اردکان فارغ از مباحث جناحی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: تعامل شورای اسلامی شهر اردکان با مجموعه شهرداری که منتخب شوراست، بسیار خوب و دوستانه است.
امراللهی اردکان را شهر وسیعی در حوزه مسائل عمرانی دانست و گفت: اسلوب مناسبی در شهرسازی شهر اردکان رعایت شده و زیرساخت‌های کاملی دارد اما به دلیل وسعت زیاد، کارهای انجام شده در آن به چشم نمی‌آید.
رئیس شورای شهر اردکان از بهره‌برداری از 8 پروزه تا عید نوروز خبر داد و گفت: افزون بر 60میلیارد ریال با پیمانکاران مختلف برای انجام امور شهری و عمرانی عقد قرارداد کرده‌ایم.
پس از پایان سخنان فرماندار و رئیس شورای شهر اردکان خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان نیز سئوالات خود را با شهردار و سخنگوی شورای شهر اردکان مطرح کردند.
ضرورت جابجایی شهرک افاغنه و دور شدن آنها از محل زندگی شهروندان اردکانی برای رعایت امور بهداشتی، لزوم ساماندهی به پارک کوهستان اردکان، مباحث مربوط به مرز و محدوده اردکان، ساماندهی پسماندهای شهری، تعریض خیابان شهید موسی کلانتری، بار ترافیکی خیابان حاقظ و پیروزی، بحث توزیع نشریات در اتوبوس‌های خط واحد و لزوم صدور مجوز از سوی شهرداری، نحوه تعامل شوراهای اردکان، احمدآباد و عقدا، ضرورت احداث و راه‌اندازی یک مجتمع فرهنگی و یک فروشگاه کتاب مجهز در اردکان، بحث راه‌اندازی مجدد سینمای آزادی، شائبه سلب عضویت دو تن از اعضای شورا به دلیل عدم سکونت در اردکان، بلاتکلیفی صدور حکم شهردار از سوی استاندار، لزوم انتقال بانک‌ها از محدوده ترافیکی شهر به حاشیه، روشن شدن تکلیف ساختمان قدیم مخابرات اردکان، مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی در شهر، بحث سطح تعامل شورا و شهردار، عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره عملکرد شهرداری، لزوم تبدیل شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد نظارتی و فرهنگی، لزوم احداث پارکینگ در خیابان امام(ره)، لزوم برنامه‌ریزی برای احداث بازارچه ورودی شهر، لزوم اجرای کامل طرح دکتر اولیاء در مورد ساماندهی مقبره آیت‌الله خاتمی و گلزار شهدا، ساماندهی بازارچه مزرعه سیف، لزوم شفافیت در برگزاری مناقصات شهرداری و ... از سئوالات و مسائل مهم مطرح شده توسط خبرنگاران شهرستان اردکان بود.
ادامه این نشست پنج ساعته به پاسخ شهردار اردکان به سئوالات خبرنگاران گذشته که خبر آن متعاقبا ارسال خواهد شد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول