اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای واگذاری زمین به جوانان در راستای اشتغال‌زایی؛

محدوده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد کوچک می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نظر مناسب هیئت دولت، برخی از اراضی این استان که در اختیار محیط زیست بوده به منابع طبیعی واگذار می‌شود تا برای اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف به جوانان واگذار شوند.

محدوده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد کوچک می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد در جمع خبرنگاران با قدردانی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل استقبال تاریخی از هیئت دولت و رئیس جمهور اظهار داشت: این استقبال به معنی وفاداری مردم به نظام و آرمان‌های انقلاب و قدرشناسی از خدمات گسترده دولت عدالت‌محور بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دستور دولت برای چهار بانده کردن محور یاسوج به شیراز که 36 کیلومتر آن در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، اشاره کرد و گفت: به دستور رئیس‌جمهور به دست‌اندرکاران استان فارس و مسئولان آن تاکید شد که آنها نیز کار خود را از آن سمت آغاز کنند.
نیکزاد به راه‌آهن یاسوج و نحوه اجرای عملیات آن اشاره کرد و گفت: کمیسیون ماده 215 این راه‌‌آهن دستور آن داده شده بود که دستور رئیس‌جمهور نیز این بود که عملیات اجرایی آن آغاز شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یکی از مصوبات مهم دولت در این استان اشاره کرد و گفت: در این سفر تعدادی از جوانان از رئیس‌جمهور تقاضا داشتند که زمین برای اشتغال‌زایی در اختیار آنها قرار داده شود تا بتوانند با استفاده از آب و تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال‌زایی داشته باشند که رئیس‌جمهور با این درخواست آنها موافقت کرد و راه‌حلی برای آن در نظر گرفته شد.
وی ابراز داشت: راه‌حل دولت این بود که محدوده اراضی محیط زیست این استان محدود شده و در اختیار منابع طبیعی قرار گیرد.
نیکزاد افزود: با این طرح محدوده محیط زیست این استان کمی محدود شده و برای اشتغال‌زایی و ایجاد کار و تولید در اختیار جوانان جویای کار قرار می‌گیرد.
عالی‌ترین مقام اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از خواسته‌های دیگر مردم در این زمینه اشاره کرد و گفت: مردم در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد معتقد بودند که 10 درصد آب تولیدی کشور متعلق به ما بوده اما، اجازه برداشت از آنها را در پشت سدها نداریم که رئیس‌جمهور از این موضوع ناراحت شد و دستور اکید به وزارت نیرو و جهادکشاورزی داده شد که در مدت 10 روز این موضوع در هیئت دولت مطرح و مشکل این اهالی نیز برطرف شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول