اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست خوزستان تاکید کرد:

استفاده از رسانه ملی برای آشنایی با محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بر توسعه آموزش‌های زیست محیطی به عموم مردم با استفاده از ظرفیت رسانه ملی تاکید کرد.

استفاده از رسانه ملی برای آشنایی با محیط زیست
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست خوزستان، تورج همتی در نشستی که به منظور ارتقای همکاری‌های بین این اداره کل و صدا و سیمای مرکز خوزستان برگزار شد،‌ با اشاره به حوزه وسیع محیط زیست انسانی این استان اظهار کرد: با توجه به صنعتی بودن استان، اقدامات خوبی در زمینه مدیریت پسماند کاهش آلودگی در بخش صنعت‌، پایش زیست محیطی و  آموزش‌های عام و خاص توام با فرهنگ‌سازی انجام گرفته که می‌طلبد از طریق رسانه ملی به اطلاع مردم رسانده شوند.
وی لزوم شناخت دقیق از عناصر زیستی و نقش مهم رسانه ملی در مباحث اجتماعی را یادآور شد و افزود: امروز موضوع محیط زیست در رسانه ملی با مفهوم توسعه یافته آن توانسته مقبولیت و جایگاه مناسبی را در سطح جامعه پیدا کند و ما می‌خواهیم از طریق ظرفیت‌های رسانه ملی راه‌های شناخت محیط زیست را به مردم منعکس کنیم.
همتی اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی ارتباط بیشتر و هم‌افزایی بین محیط زیست و رسانه ملی، معرفی توانمندی‌های زیست محیطی استان در سطح منطقه‌ای، ملی و حتی فراملی و بین‌المللی است و استان خوزستان در بسیاری از زمینه‌های محیط زیست شاخص و مطرح بوده و زیستگاه گونه‌هایی از حیات وحش است که در ایران و جهان به نام خوزستان شناخت شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از لحاظ زیست محیطی استان دارای تنوع زیادی در طبیعت و اقلیم بوده و می‌توان به جنبه‌های محیط زیست دریا، رودخانه‌ها، تالاب‌ها، دشت‌ها، بیابان، کوهستان و جنگل اشاره کرد و این تنوع بالای منابع زیستی خوزستان را در ردیف استان‌های برخوردار از قابلیت‌ها و توانمندی‌های طبیعی معرفی کرده و در حال حاضر ما این غنای طبیعی را در تنوع گونه‌ها شاهد هستیم.
در ادامه این نشست عمران حیدری مدیرکل صدا و سیما مرکز خوزستان اطلاع‌رسانی رویدادهای زیست محیطی در قالب اخبار، ساخت برنامه‌های سرگرم‌کننده و مسابقات با موضوع زیست محیطی و آموزش از نگاه ملی را اهداف این رسانه در بخش محیط زیست عنوان کرد.
وی با تاکید بر اهمیت آموزش در رسانه ملی، به برنامه‌های در دست تهیه در راستای معرفی محیط زیست خوزستان اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای خوزستان در زمینه موسیقی تصویر (نماهنگ) و مستندسازی با موضوعات زیست محیطی فعالیت‌های خوبی داشته و اگر چه این برنامه‌ها از طریق رسانه دیداری در معرض دید گروه‌های مختلف اجتماعی قرار می‌گیرند اما به کمک حفاظت محیط زیست استان، توسعه و تنوع بیشتر آن مد نظر است.
در این نشست برای برگزاری نشست‌های کارشناسی و راه‌های همکاری فی مابین دو ارگان، همکاری در تهیه و تولید و ساخت فیلم‌های مستند با موضوعات مختلف زیست محیطی، همکاری در تهیه و تولید و ساخت برنامه‌های علمی، همکاری در تهیه و تولید و ساخت برنامه‌هایی برای کودکان و نوجوانان، همکاری و برنامه‌ریزی در خصوص برگزاری نشست‌های کارشناسی تخصصی در برنامه‌های علمی صدا و سیما، همکاری در تهیه و تولید موسیقی و ساخت آهنگ‌های صوتی‌ ـ تصویری مربوط به گروه‌های سنی کودکان، و معرفی پارک‌های ملی، مناطق حفاظت شده، تالاب‌ها، پناهگاه‌های حیات وحش‌، مناطق شکار ممنوع و‌... توافق شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول