به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل بشارتیمقدم عصر امروز در جمع مدیران و معلمان آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به برگزاری همایش توجیهی مدیران استثنایی، اظهار داشت: گردهمایی توجیهی آموزشی، مدیران و کارکنان مراکز رفع اختلالات یادگیری استثنایی استان در رشت برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را آموزش مدیران و مدیران 10 مرکز جدیدالتأسیس آموزش و توانبخشی مشکلات یادگیری و تبادل نظر، همسانسازی و ارتقای اطلاعات، گردهمایی مدیران و معلمان مراکز LD استان عنوان کرد.
وی ادامه داد: در این همایش مدیران 14 مرکز به همراه 62 نفر از معلمان مربوطه به صورت کارگاهی در زمینه روند اجرایی، پذیرش، شناسایی، غربالگری، آموزش و توانبخشی دانشآموزان عادی مدارس ابتدایی مراجعه کننده به این مراکز به بحث و بررسی نشستند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی گیلان افزود: در این گردهمایی همچنین در باره شیوههای اجرایی، اصلاح و بهبود امور و هماهنگی بین این مراکز در اجرای آزمونهای تشخیصی، اصلاح و بهبود مشکلات دانشآموزان دچار مشکلات یادگیری تبادل نظر انجام گرفت.
وی، فعالیت مراکز رفع اختلالات یادگیری استثنایی گیلان را در شهرهای رشت با 3 مرکز، لاهیجان، ماسال، انزلی، خمام، رودسر، لنگرود، تولمات، صومعهسرا، آستارا، تالش و فومن عنوان کرد.
بشارتیمقدم یادآور شد: این مراکز، دانشآموزان مشغول به تحصیل در مدارس عادی که در یک یا چند فرآیند پایه مربوط به استفاده از زبان گفتاری و نوشتاری دچار اختلال هستند را پذیرش میکند.
به گفته وی، اختلالات گفتاری و نوشتاری ممکن است در توانایی ناقص برای گوش دادن، تفکر، گفتار، خواندن، نوشتن، دیکته یا محاسبات ریاضی نشان داده شود.
این مسئول، کمک به افزایش موفقیت تحصیلی دانشآموزان با مشکلات ویژه یادگیری مشغول به تحصیل در مدارس عادی از طریق آموزش و توانبخشی برای گذرانیدن موفقیتآمیز دوره تحصیلات را از جمله اهداف تاسیس مراکز مذکور ذکر کرد.
وی افزود: توسعه خدمات تشخیصی، آموزشی و توانبخشی برای این گروه و شناسایی کودکان با مشکلات ویژه و تغییر نگرش والدین و آموزش به کارکنان آموزش عادی از طریق اطلاعرسانی و ... از اهداف عمده تأسیس این مراکز است.
بشارتیمقدم ابراز داشت: آموزش و پرورش استثنایی گیلان علاوه بر 14 مرکز ویژه یادگیری، 44 آموزشگاه استثنایی در تمام شهرها و مناطق استان را زیرپوشش خود دارد.
انتهای پیام/ش20
اخبار مرتبط
-
کلنگزنی نخستین مدرسه خیر ساز استثنایی در زنجان
-
ثبتنام 104 هزار دانشآموز استثنایی در مدارس کشور
-
تحصیل یکهزار دانشآموز استثنایی در مدارس زنجان
-
تجهیزات آموزشی لازم برای کودکان استثنایی در قم وجود ندارد
-
تحصیل دانشآموز مرکز استثنایی آمل در مقطع دکتری
-
دانشآموزان استثنایی توان گذراندن ساعت اضافی را ندارند
-
آموزش و پرورش استثنایی مازندران کمبود نیروی انسانی دارد
-
خبرهای خوشی برای دانشآموزان استثنایی در راه است
-
توجه به نیازهای دانشآموزان استثنایی جدی گرفته شود
-
تحصیل 1600 دانشآموز استثنایی در قم
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.