اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد:

افزایش فضای آموزشی محقق اردبیلی به 90 هزار مترمربع

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افزایش فضاهای آموزشی این دانشگاه از 79 هزار مترمربع در سال گذشته در 90 هزار مترمربع در سال جاری خبر داد.

افزایش فضای آموزشی محقق اردبیلی به 90  هزار مترمربع
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، مسعود گنجی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در این دانشگاه را 5/8 متر‌مربع اعلام کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: طبق برنامه چهارم توسعه فضای آموزشی این دانشگاه 70 درصد پیش‌بینی شده بود که افزایش فضای آموزشی 5/83 درصد و بیش از برنامه محقق شده است.
وی در ادامه ابراز کرد: تعداد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی از 8 هزار و 344 نفر در سال گذشته به 10 هزار و 600 نفر در سال جاری افزایش یافت. 
این مسئول تصریح کرد: از این تعداد دانشجو 8 هزار نفر در دوره‌های روزانه و 2 هزار و 600 نفر در دوره‌های شبانه تحصیل می‌کنند.
گنجی خاطرنشان کرد: یک هزار و 500 نفر از این تعداد در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به توزیع جنسی پذیرش دانشجو در سال جاری ابراز کرد: بر خلاف سال‌های گذشته که بیش از نیمی از دانشجویان پذیرش شده شامل دختران بود امسال 58 درصد از دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه محقق اردبیلی را پسران و 42 درصد را دختران تشکیل می‌دهند.
این مسئول با اشاره به رشته‌های موجود در این دانشگاه اظهار کرد: تعداد کل رشته‌های این دانشگاه از 81 رشته در سال گذشته به 98 رشته در سال جاری افزایش یافته است.
وی بیان کرد: از 17 رشته اضافه شده به رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی سه رشته در مقطع دکتری، هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع کارشناسی بوده است.
گنجی از جذب 174 نفر عضو هیئت علمی در سال جاری خبر داده و افزود: 110 نفر از این اعضا به صورت تمام وقت و 74 نفر به صورت بورس تحصیلی جذب می‌شوند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: تعداد مقالات ISI چاپ شده این دانشگاه در مجلات معتبر جهانی از 189 مورد در سال گذشته به 234 مقاله در سال جاری افزایش یافته است.
وی گفت: 75 نفر از اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیز در همایش‌های علمی و پژوهشی مختلف در سال تحصیلی 90-89 شرکت کرده‌اند.
گنجی تصریح کرد: تعداد انجمن‌های علمی در این دانشگاه از 32 به 34 مورد و نشریات دانشجویی از 45 به 56 مورد در سال جاری افزایش یافته است.
این مسئول همچنین از افزایش برگزاری مسابقات مختلف در این دانشگاه از 55 مورد به 77 مورد در سال جاری خبر داد و افزود: شرکت در مسابقات خارج از استان نیز از 24 مورد به 31 مورد در سال جاری افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تعداد معاونت‌های موجود در این دانشگاه خاطرنشان کرد: با اضافه شدن معاونت فرهنگی به معاونت‌های موجود این دانشگاه تعداد معاونت‌های این دانشگاه به پنج مورد افزایش یافت.
وی در پایان سخنان خود از افزایش اعتبارات دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه‌ای این دانشگاه در سال جاری نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول